    From: "Tomek" <s...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: big problem
    Date: Thu, 12 May 2005 17:55:36 +0200

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d5vs5l$59q$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Tomek" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości > >
    > Bardzo
    > prosze o pomoc.

    > art. 21a par. 2 pkt 3) Ordynacji podatkowej.
    > Organ podatkowy, na wniosek podatnika
    > może zwolnić płatnika z obowiązku pobrania podatku
    > jeżeli:
    > 1) pobranie podatku zagraża ważnym interesom podatnika
    > a w szczególności jego egzystencji.
    > 2) podatnik uprawdopodobni, że pobrany podatek
    > byłby niewspółmiernie wysoki w stosunku do podatku należnego
    > za rok podatkowy lub inny okres rozliczeniowy.

    Nie za bardzo wiem, o co chodzi.
    Po pierwsze: nie znalazłem artykułu o numerze 21a par. 2 pkt 3) (to na
    co się powołujesz to jest art. 22 par. 2 i ten paragraf ma tylko 2 punkty).
    Była jakaś nowelizacja OP, o której nie wiem?
    Po drugie: chyba nie za bardzo rozróżniasz subtelne różnice pomiędzy
    "płatnikiem" i "podatnikiem". Ten przepis z pewnością nie ma zastosowania w
    opisanej sprawie