    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: biuro rachunkowe 1/4 le wyliczy?o nasz zysk
    Date: Tue, 24 Apr 2007 14:53:35 +0200

    On Tue, 24 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > Jasne, z tym że:
    > 1. jak w takim układzie brać kasę ze spółki?

    "Zgodnie z przepisami" - raz na rok.
    Oczywiście wspólnik może "wziąć kasę" z tego co jest w kasie
    i na koncie spółki, ale formalnie nie ma prawa rozporządzać
    takim "niepodzielonym zyskiem" na cele osobiste.
    Mi się też kiedyś wydawalo, że w S.C. jest jak na 1-osobowej
    DG, aż ktoś (Slayer?) zadał "trudne pytanie"...

    > 2. co ma do tego US

    Nic. No chyba że ktoś podatku nie zapłaci a jest możliwość
    zajęcia majątku S.C. - to wtedy jak ów majątek "znikł w odrębnych
    kieszeniach wspólników" myślę że się zainteresuje i może nie
    pogardzić pytaniem-miną, na które właśnie nadepnąłeś!

    > (bo tylko to mnie osobiście interesuje

    A, to że Ciebie interesuje jakiś wybrany kontekst to jedna sprawa,
    to zaś że pytający napisał co napisał, a Ty wlazłeś bez rozglądania
    się na boki pod walec pt. "podpuszczające pytanie Cezarego" to
    zupełnie inna ;)

    > - jeśli USowi nic do tego to nie ma się czym przjemowac)

    Hm... z czego to wynika?
    Układ jest taki, że IMVHO dopóki "przy okazji" nie popełni się jakiegoś
    czynu zabronionego, znaczy nie zostanie poszkodowany żaden wierzyciel
    spółki (w szczególności twierdzeniem że "spółka nie ma kasy"), to
    naruszanie owego przepisu wygląda "niegroźnie".
    Wspólnik zawsze może powiedzieć że pieniądze ma w domu bo wziął
    *na cele spółki* i jeszcze ich (na te cele) nie wydał.

    pzdr, Gotfryd