  • 1. Data: 2007-04-23 00:12:57
    Temat: biuro rachunkowe źle wyliczyło nasz zysk
    Od: "slawekj" <s...@n...pl>

    Witam,

    Mamy spółkę cywilną i korzystamy z Biura Rachunkowego, w skrócie BR.
    Za rok 2006 nasze BR wyliczylo że mamy zysk xxx tys. zl i mamy doplacic
    podatek xx tys.

    Chodzi o to że nie mamy tych xx tys. zł aby zapłącić podatek.
    Nie to że braliśmy za duże wynagrodzenia tylko to, że wg nas BR wyliczyło za
    niskie koszty.
    Już na starcie znaleźliśmy faktury zaliczkowe na kwote okolo 100 tys zł
    których BR nie zaksiegowało ponieważ zaliczkowych się nie księguje.
    Ale do cholery skąd my o tym możemy wiedzieć a BR nas nic o tym nie
    poinformowało.
    Oczywiście dostarczyliśmy im jakieś dokumenty rozliczające te zaliczki nie
    wiedząc nawet co to jest ale
    BR pewnie to nie wystarczało.
    No nic, w każdym razie wg nas jakbyśmy przegrzebali cały rok faktur
    kosztowych to pewnie
    wyszło by że zysku w 2006 roku było zero. Tylko ile to potrwa zanim to
    znajdziemy(potrzeba by z 2 miesiące)
    bo BR sie nie kwapi aby to prostować, są tak pewni swojej pracy.

    Co teraz możemy zrobić jak za parę godzin mamy jechać do BR i podpisywać te
    deklaracje a przecież
    nie zgadzamy się z ich wyliczeniami.
    Czasu jak wiecie nie ma dużo bo deklaracje trzeba złożyć na dniach.
    Jakieś rady?

    Pozdr.
    Sławek

  • 2. Data: 2007-04-23 18:20:30
    Temat: Re: biuro rachunkowe źle wyliczyło nasz zysk
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    slawekj wrote:
    > Mamy spółkę cywiln
    > Nie to że brali?my za duże wynagrodzenia

    Możesz opisać jak "braliście" te wynagrodzenia
    w spółce cywilnej?

    > Już na starcie znaleĽli?my faktury zaliczkowe na kwote okolo 100 tys
    > zł których BR nie zaksiegowało ponieważ zaliczkowych się nie księguje.
    > Ale do cholery sk?d my o tym możemy wiedzieć a BR nas nic o tym nie
    > poinformowało.

    Uznali, że jak ktoś płaci zaliczki w tej wysokości, to zdaje sobie sprawę
    ze sposobu ich rozliczania.

    > No nic, w każdym razie wg nas jakby?my przegrzebali cały rok faktur
    > kosztowych to pewnie
    > wyszło by że zysku w 2006 roku było zero.

    Mnie się też tak zawsze wydaje. Ledwo wiążę
    koniec z koniec, wydatki gonią wydatki,
    a tu jak na złość zawsze jeszcze podatek wychodzi do zapłaty ;-)

    > Co teraz możemy zrobić jak za parę godzin mamy jechać do BR i
    > podpisywać te deklaracje a przecież
    > nie zgadzamy się z ich wyliczeniami.
    > Jakie? rady?

    Trochę późno na manipulacje w 2006 roku :-)

  • 3. Data: 2007-04-24 08:12:53
    Temat: Re: biuro rachunkowe 1/4 le wyliczy?o nasz zysk
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2007 o 20:20:30 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Możesz opisać jak "braliście" te wynagrodzenia
    > w spółce cywilnej?

    To się podłączę - jak to się robi?
    Na mój gust wystarczy sobie wziąść :)

  • 4. Data: 2007-04-24 09:48:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > To się podłączę - jak to się robi?
    > Na mój gust wystarczy sobie wziąść :)

    Wypada wystąpić z opisem innego gustu :)
    Primo to nie "wynagrodzenie" a "udział w zysku", a secundo
    nie wystarczy!
    S.C. ma wbudowane mechanizmy, jak sądzę w celu ochrony wierzycieli
    owej S.C., które zapobiegają dowolnemu "braniu sobie" przez właścicieli
    lub ich wierzycieli osobistych czegoś co do spółki włożono lub spółka
    z tych środków wypracowała.
    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 863.
    § 1. Wspólnik nie może rozporzšdzać udziałem we wspólnym
    majštku wspólników ani udziałem w poszczególnych składnikach
    tego majštku.
    § 2. W czasie trwania spółki wspólnik nie może domagać się
    podziału wspólnego majštku wspólników.
    § 3. W czasie trwania spółki wierzyciel wspólnika nie może
    żšdać zaspokojenia z jego udziału we wspólnym majštku wspólników
    ani z udziału w poszczególnych składnikach tego majštku.
    Art. 868.
    § 1. Wspólnik może żšdać podziału i wypłaty zysków dopiero
    po rozwišzaniu spółki.
    § 2. Jednakże gdy spółka została zawarta na czas dłuższy,
    wspólnicy mogš żšdać podziału i wypłaty zysków z końcem
    każdego roku obrachunkowego.
    ---

    ...i tak to wygląda.
    W odróżnieniu od 1-osobowej DG wspólnik S.C. nie ma prawa
    w trakcie roku obrachunkowego "brać zaliczki z zysku" na
    własne (indywidualne, nie związane z SC) potrzeby!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-04-24 09:53:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-04-2007 o 11:48:45 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > ...i tak to wygląda.
    > W odróżnieniu od 1-osobowej DG wspólnik S.C. nie ma prawa
    > w trakcie roku obrachunkowego "brać zaliczki z zysku" na
    > własne (indywidualne, nie związane z SC) potrzeby!

    Jasne, z tym że:
    1. jak w takim układzie brać kasę ze spółki?
    2. co ma do tego US(bo tylko to mnie osobiście interesuje - jeśli USowi
    nic do tego to nie ma się czym przjemowac)

  • 6. Data: 2007-04-24 12:53:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > Jasne, z tym że:
    > 1. jak w takim układzie brać kasę ze spółki?

    "Zgodnie z przepisami" - raz na rok.
    Oczywiście wspólnik może "wziąć kasę" z tego co jest w kasie
    i na koncie spółki, ale formalnie nie ma prawa rozporządzać
    takim "niepodzielonym zyskiem" na cele osobiste.
    Mi się też kiedyś wydawalo, że w S.C. jest jak na 1-osobowej
    DG, aż ktoś (Slayer?) zadał "trudne pytanie"...

    > 2. co ma do tego US

    Nic. No chyba że ktoś podatku nie zapłaci a jest możliwość
    zajęcia majątku S.C. - to wtedy jak ów majątek "znikł w odrębnych
    kieszeniach wspólników" myślę że się zainteresuje i może nie
    pogardzić pytaniem-miną, na które właśnie nadepnąłeś!

    > (bo tylko to mnie osobiście interesuje

    A, to że Ciebie interesuje jakiś wybrany kontekst to jedna sprawa,
    to zaś że pytający napisał co napisał, a Ty wlazłeś bez rozglądania
    się na boki pod walec pt. "podpuszczające pytanie Cezarego" to
    zupełnie inna ;)

    > - jeśli USowi nic do tego to nie ma się czym przjemowac)

    Hm... z czego to wynika?
    Układ jest taki, że IMVHO dopóki "przy okazji" nie popełni się jakiegoś
    czynu zabronionego, znaczy nie zostanie poszkodowany żaden wierzyciel
    spółki (w szczególności twierdzeniem że "spółka nie ma kasy"), to
    naruszanie owego przepisu wygląda "niegroźnie".
    Wspólnik zawsze może powiedzieć że pieniądze ma w domu bo wziął
    *na cele spółki* i jeszcze ich (na te cele) nie wydał.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-04-24 16:37:36
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Zgadzam się co do joty.

    Z tym że aktualne jest pytanie z czego mają żyć wspólnicy
    ja nie z podbierania kasy z kasy :)

  • 8. Data: 2007-04-24 17:23:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > Z tym że aktualne jest pytanie z czego mają żyć wspólnicy

    Założenie jest pewnie takie, że ich stać żeby żyli z oszczędności :)
    Najwyraźniej S.C. nie jest przeznaczona dla tych "najmniejszych",
    którzy muszą konsumować zysk na bieżąco.
    Jaka bywa praktyka, to i owszem wiemy.

    pzdr, Gotfryd