    From: "masuro" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: błąd przy realizacji żądania faktury do paragonu
    Date: Tue, 26 Oct 2004 23:05:56 +0200

    > Jedyna nadziej w tym, że klient ma jednak ten paragon.
    > Jeżeli nie, to macie oboje zaliczony płatny kurs "Kasa fiskalna od podstaw".
    >
    > Maddy

    ...no pewnie tak.
    ale jeśli jestem w stanie udowodnić, że ten klient to TEN a nie inny, bo tak wynika z
    dokumentacji i jeszcze dołączę do tego "sprawozdanie techniczne" opisujące całe
    zajście ;-), to myślę, że możnaby tak zrobić, co Ty/Wy na to?

    A teraz - wybaczcie mi proszę głupotę (jeśli uważa ktoś za głupie to, że wcześniej o
    tym nie pisałam), traktujcie z pobłażliwością i wykażcie cierpliwość anielską - gdyż
    dodam jeszcze coś co rzuci prawdopodobnie nowe światło na moją kwestię.
    Moje paragony są niefiskalne, drukowane są z programu komputerowego, komputer i
    program są legalne, ale cały system nie jest zafiskalizowany, a obowiązek posiadania
    kasy jeszcze mnie nie dotyczy.
    Wiem, że paragon niefiskalny nie jest dokumentem księgowym, ale wystawiamy je dla
    potrzeb swoich i klienta, a dla potrzeb rozliczania z US codziennie za pomocą
    dziennego zestawienia sprzedaży bezrachunkowej, wpisuję kwoty do ewidencji sprzedaży
    VAT, a na koniec miesiąca na podstawie danych z ewidencji sprzedaży VAT wpisuję
    dochód do PKPiR.
    Paragony niefiskalne wpisuję do komputera i od razu drukuję, każdy paragon
    niefiskalny ma swój numer kolejny.

    Czy w tym przypadku zwrot towaru również następuje poprzez fakturę korygującą? tak
    jak przy zwrocie towaru zakupionego na paragon fiskalny?

    cytuję maddy:
    Korekty sprzedazy zarejestrowanej na kasie fiskalnej, np. w przypadku
    zwrotu towaru, można dokonac odbierając od klienta ORYGINAŁ paragonu i
    sporządzając do tego jakis dokument zwrotu towaru podpisany przez klienta.
    Ponadto niektóre programy fakturujące, jeżeli obsługuja też drukarke
    fiskalną, pozwalaja wystawic fakture korygująca do paragonu, widziałam
    na własne oczy że US sie nie czepia ;-)
    Taki zapis korygujący oczywiście nie będzie ujęty na kasie - trzeba go
    zaksięgowac osobno.

    Acha - no i czy ta Fa korygująca musi być podpisana?

    ...a jeśli źle myślę, proszę mi powiedzieć, jak mam przyjąć zwrot towaru w przypadku
    sprzedaży nieewidencjonowanej przy pomocy kasy fiskalnej?

    Małgorzata
    PKPiR, VAT, memoriał