    From: Mich <n...@n...pl>
    Subject: Re: błędy zaokrągleń a deklaracja vat7
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 5 May 2010 15:01:59 +0200

    > Pytanie do grupowych teoretyków: jaki byłby vat od czegoś sprzedawanego za
    > 1gr brutto (np. zapałka)? I co wpiszemy na deklaracji vat7 jeżeli sprzedamy
    > milion tych zapałek.

    O, prawie znalazłem odpowiedź:
    http://www.goldenline.pl/forum/podatki-i-prawo-podat
    kowe/1134980

    Jednak czy te 2 rzeczy nie są ze sobą sprzeczne:
    1."Zgodnie z art. 29 podstawą opdatkowania jest obrót".
    2.Wpisy do deklaracji vat powinny być oparte na wartościach z ewidencji
    vat.

    Zaś w ewidencji kwota vat jest liczona jako suma poszczególnych pozycji,
    a nie 22% obrotu (czyli sumy netto).

    Chyba, że po prostu moja ewidencja jest zła i niepotrzebnie sumuje vat
    zamiast go wyliczać z sumy netto.

    Poza tym, wracając do przykładu z zapałkami, co jeżeli liczymy od brutto, a
    nie od netto?
    Patrzyłem jak rozwiązują to w kasach fiskalnych i znalazłem taki artykuł:
    http://mojafirma.infor.pl/podatki/114516,.html
    I jest, że księgujemy na podstawie raportów dobowych, ale co będzie kasa
    miała w pozycji vat, jeżeli dana rzecz kosztowała 1gr brutto? Zapewne zero,
    więc netto wyjdzie jej równe brutto.
    Czyli dostaniemy raport dobowy: 100zł netto, vat 0zł, brutto 100zł.

    Chyba, że gdy sprzedajemy licząc od brutto, to raport dobowy też będzie
    liczony od brutto, ale na to "nie znajduję umocowania w przepisach".