    From: Patheck <p...@w...vectranet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: brak odprowadzenia skladki ZUS - kto winien
    Date: Sun, 19 Dec 2004 20:42:17 +0100

    Użytkownik PawełJ napisał:

    > To znaczy że przez te dwa miesiące dostawałeś więcej niż normalnie.
    > Przynajmniej powinieneś.

    > .
    > Nie traktuj tego jako wiążącej odpowiedzi ale pracodawca nie ma prawa
    > potrącić ci nic z wypłaty bez twojej zgody chyba że są to składniki
    > wynikające z przepisów czyli składki na zus i podatek.
    > Jeżeli miałbym doradzić pracodawcy co ma zrobić w takiej sytuacji to pewnie
    > kazałbym mu potrącić bez zbytniego szczypania się. Tym bardziej, że w sumie
    > dwa miesiące dostawałeś za dużo.
> [...]
    A ja mam takze pytanie o ZUS. Czy pracownik zatrudniony na pol etatu sam
    powinien placic za siebie skladki ZUS czy pracodawca powinien robic to
    za niego. Mam znajoma ktora pracuje na pol etatu i dostaje najmniejsze
    wynagrodzenie czyli 412 zl. Ale z tych pieniedzy musi jeszcze sobie sama
    placic ZUS. Czy to zgodne z prawem? Prosze o pomoc

    Patheck