  • 1. Data: 2004-06-05 21:42:16
    Temat: brak wymagania podpisu na f-vat
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    Witam.
    Czy zgodnie z nowa ustawa moge wyslac "na zakupy" osobe nie zatrudniona w
    mojej firmia, a ona nie musi podpisywac faktur? Czy rowniez moge wystawiac
    faktury bez posiadania upowaznienia do wystawiania faktur? uproscilo by to
    wysylanie roznego rodzaju paczek.

    Jarek

  • 2. Data: 2004-06-06 08:46:16
    Temat: Re: brak wymagania podpisu na f-vat
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    > faktury bez posiadania upowaznienia do wystawiania faktur? uproscilo by to

    tak, musi sie podpisac tylko osoba wystawiajaca

    ps. osoba wysylana przez ciebie na zakupy jest osoba upowazniona [ustnie ale
    upowazniona] i moze podpisac fakture

  • 3. Data: 2004-06-06 08:52:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik vladi napisał:

    > tak, musi sie podpisac tylko osoba wystawiajaca

    A gdzie jest taki wymnóg?

    Zaznaczam że dotarłam jedynie do nowszego (w odróżnieniu od "nowego" z
    27 kwietnia) rozporządzenia MF w sprawie deklaracji VAT. Innego nie
    znalazłam.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-06-06 09:03:11
    Od: Lech <l...@I...fm>

    Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    >
    > Zaznaczam że dotarłam jedynie do nowszego (w odróżnieniu od "nowego" z
    > 27 kwietnia) rozporządzenia MF w sprawie deklaracji VAT. Innego nie

    Witam.

    Czego wymóg? Podpisania faktury przez osobę wystawiającą? Zawsze pzeciez
    tak było - żadne novum. A żródło: znana nam już (ale mało zgryziona;)
    ustawa o VAT, i dalej w rozporządzeniu.

    Pzdr.
    Lech

  • 5. Data: 2004-06-06 09:32:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c9ulkj$i3h$1@inews.gazeta.pl> vladi napisał(a):

    > tak, musi sie podpisac tylko osoba wystawiajaca

    Teoretycznie nikt nie musi...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 6. Data: 2004-06-06 09:50:23
    Od: Lech <l...@I...fm>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Teoretycznie nikt nie musi...

    Wystawiający nie musi podpisać faktury??? To chyba ja coś przegapiłem...
    ;) A serio - wskaż proszę podst. prawną - to tak na wszelki wypadek by
    nie zapanowała dezinforamcja.

    Pzdr.
    Lech

  • 7. Data: 2004-06-06 10:05:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c9upcv$hi0$1@korweta.task.gda.pl> Lech napisał(a):

    > Wystawiający nie musi podpisać faktury??? To chyba ja coś przegapiłem...
    > ;) A serio - wskaż proszę podst. prawną - to tak na wszelki wypadek by
    > nie zapanowała dezinforamcja.

    Oj, tyle razy już było... Dziennik Ustaw Rok 2004 Nr 97 poz. 971:

    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy;

    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;

    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";
    podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w
    przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym;

    4) nazwę towaru lub usługi;

    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych
    usług;

    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę
    jednostkową netto);

    7) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez
    kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);

    8) stawki podatku;

    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z
    podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz
    niepodlegających opodatkowaniu;

    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące
    poszczególnych stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub
    niepodlegających opodatkowaniu;

    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi
    i słownie.

  • 8. Data: 2004-06-06 10:29:25
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > faktury bez posiadania upowaznienia do wystawiania faktur? uproscilo by to

    A do czego był Ci potrzebny ten podpis odbiorcy (lub upoważnienie) przed 1 maja
    2004 ?
    AFAIR to jako sprzedawca nie ponosiłeś żadnej konsekwencji w przypadku braku
    podpisu (upoważnienia).
    Pomijam kwestię poglądu, że podpis odbiorcy przydaję sie jako dowód w sprawach
    sądowych. W Twoim przypadku mało istotne, bo zapewne wysyłasz paczki za
    potwierdzeniem odbioru lub za pobraniem.

    Karol

  • 9. Data: 2004-06-06 10:57:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <0...@n...onet.pl> Karol napisał(a):

    > A do czego był Ci potrzebny ten podpis odbiorcy (lub upoważnienie) przed 1 maja
    > 2004 ?

    Do tego, ze tak miał być na fakturze VAT i bez podpisu lub upoważnienia
    faktura taka była z błędem. W zależności od upierdliwości kontrolerów
    można było zarobić karę z jakiegoś tam paragrafu KKS.

  • 10. Data: 2004-06-06 11:03:51
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Do tego, ze tak miał być na fakturze VAT i bez podpisu lub upoważnienia
    > faktura taka była z błędem. W zależności od upierdliwości kontrolerów
    > można było zarobić karę z jakiegoś tam paragrafu KKS.

    U sprzedawcy ?
    Raczysz zartować.
    Uznali za wadliwą i pewnie jeszcze nie kazali VATu płacić od takiej faktury :-)
    Ciekawe, dlaczego w swojej łaskawości ustawodawca zrezygnował obecnie z takiego
    bata na podatnika.

    Karol