    From: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: brak wymagania podpisu na f-vat
    Date: Sun, 6 Jun 2004 10:05:39 +0000 (UTC)

    W artykule <c9upcv$hi0$1@korweta.task.gda.pl> Lech napisał(a):

    > Wystawiający nie musi podpisać faktury??? To chyba ja coś przegapiłem...
    > ;) A serio - wskaż proszę podst. prawną - to tak na wszelki wypadek by
    > nie zapanowała dezinforamcja.

    Oj, tyle razy już było... Dziennik Ustaw Rok 2004 Nr 97 poz. 971:

    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy;

    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;

    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";
    podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w
    przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym;

    4) nazwę towaru lub usługi;

    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych
    usług;

    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę
    jednostkową netto);

    7) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez
    kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);

    8) stawki podatku;

    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z
    podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz
    niepodlegających opodatkowaniu;

    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące
    poszczególnych stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub
    niepodlegających opodatkowaniu;

    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi
    i słownie.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie