  • 1. Data: 2004-06-05 12:24:09
    Temat: Sprzedaż samochodu -> VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    Disclaimer: pytanie znajomego, ja tylko relay'uję :)

    Ma escorta kombi, kupiony w '98 bez VATu jako ciężarówka, na firmę
    (DG, VATowiec). W międzyczasie przerejestrował go na osobowy (nie wiem
    dlaczego, on sam też nie pamięta, coś bąka o konieczności zainstalowania
    kratki w pewnym momencie o tym, że to się nie opłacało). No i zastanawia
    się, czy teraz sprzedając go musi go oVATować? Czy ma jakieś prawo
    nabyte do sprzedaży bez VATu (pomijam kwestię odliczenia sobie tego
    VATu przez nabywcę)?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 2. Data: 2004-06-05 18:39:46
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu -> VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jun 2004, Samotnik wrote:

    >+ Ma escorta kombi, kupiony w '98 bez VATu jako ciężarówka,

    Jak na mój gust... miał prawo "odliczenia VATu naliczonego" ?
    Miał.

    >+ się, czy teraz sprzedając go musi go oVATować? Czy ma jakieś prawo
    >+ nabyte do sprzedaży bez VATu

    A jakby mógł go nabyć, tego prawa ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-06-05 19:03:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <Pine.WNT.4.58.0406052038460.1148@athlon> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jak na mój gust... miał prawo "odliczenia VATu naliczonego" ?
    > Miał.

    Tyle że on go kupił chyba bez VATu, podobno ma fakturę ze stawką 'zw'.
    Zatem po 6 miesiącach ma prawo go sprzedać także bez VATu, mam rację?

  • 4. Data: 2004-06-05 19:14:49
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Samotnik wrote:

    > Tyle że on go kupił chyba bez VATu, podobno ma fakturę ze stawką 'zw'.

    Powiedz, ze mial numer PKWiU na fakturze?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 5. Data: 2004-06-05 22:00:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    [...]
    >+ Tyle że on go kupił
    >+ chyba bez VATu, podobno ma fakturę ze stawką 'zw'.
    ^^^^^ ^^^^^^^

    No wiesz co... przy rownie ulotnych założeniach można rzucać monetą
    próbując dobrać dobrą odpowiedź :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-06-06 05:43:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Borszczuk napisał:

    > Powiedz, ze mial numer PKWiU na fakturze?

    A po co numer PKWiU na towar używany?
    Przeciez numer PKWiU w tym wypadku NIE UPRAWNIAŁ do zastosowania zwolnienia.
    Spytaj raczej czy miał napisane "towar używany, zwolniony z VAT na
    podstawie art... ust... pkt... ustawy o PTU".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl