  • 1. Data: 2006-01-16 14:24:27
    Temat: brak zgłoszenia kasy fiskalnej - konsekwencje
    Od: "DiveZone.pl [Karol Susicki]" <biuro@wytnij_to_koniecznie.divezone.pl>

    Witam!
    Znajomi pół roku temu nabyli kasę fiskalną (bez odliczenia) nie dokonali
    zgłoszenia w US. Jakie są konsekwencje i jak to teraz załatwić?

    --
    Karol Susicki

  • 2. Data: 2006-01-16 15:45:50
    Temat: Re: brak zgłoszenia kasy fiskalnej - konsekwencje
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    Witam
    dolacze sie do postu odnosnie kas fiskalnych, swoja kase rejestrowalem 1
    stycznia, ile mniej wiecej czeka sie na potwierdzenie z us i nadanie nr
    kasie? W moim wypadku punkt w ktorym kupowalem kase zalatwil wszystkie
    formalnosci, odnosnie kasy nawet nie bylem ani razu w US, pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-01-16 17:31:42
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "DiveZone.pl [Karol Susicki]"
    <biuro@wytnij_to_koniecznie.divezone.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Znajomi pół roku temu nabyli kasę fiskalną (bez odliczenia) nie dokonali
    > zgłoszenia w US. Jakie są konsekwencje i jak to teraz załatwić?
    >
    > --
    Zglos teraz.
    Odliczenie i tak przepadlo. Moze byc kara z KKS - w dobrym ukladzie stówka.
    Na podstawie zgloszenia nadadza numer kasie.
    Chociaz jest to o tyle dziwne ze US jeszcze nie monitowal.
    Zgloszenie rowniez dokonuje serwis i powinni miec niezgodnosc - brak
    zgloszenia podatnika
    Chyba ze serwis tez nawalil.

    Darek

  • 4. Data: 2006-01-16 17:32:26
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Langi" <l...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasie? W moim wypadku punkt w ktorym kupowalem kase zalatwil wszystkie
    > formalnosci, odnosnie kasy nawet nie bylem ani razu w US, pozdrawiam

    Zalezy od US - do miesiaca (wariant optymistyczny), rekord -> 1.5 roku

    Darek

  • 5. Data: 2006-01-16 18:01:03
    Od: "DiveZone.pl [Karol Susicki]" <biuro@wytnij_to_koniecznie.divezone.pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dqglan$1k1$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Chociaz jest to o tyle dziwne ze US jeszcze nie monitowal.
    > Zgloszenie rowniez dokonuje serwis i powinni miec niezgodnosc - brak

    Serwis też nie wysłał. Kasa nr unikatowy miała już w książce serwisowej przy
    zakupie. Poszukałem w google i znalazłem, że jeśli firma zgłaszała wcześniej
    inne kasy oraz nie odlicza zakupu to nie ma obowiązku zgłaszania.

    --
    Karol Susicki

  • 6. Data: 2006-01-17 07:41:39
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

> [...]
    > przy zakupie. Poszukałem w google i znalazłem, że jeśli firma zgłaszała
    > wcześniej inne kasy oraz nie odlicza zakupu to nie ma obowiązku

    Mylisz dwie rzeczy.

    1.

    Numer unikatowy jest numerem nadanym przez MF (przypisanym do danego
    modelu urzadzenia fiskalnego). Tego numeru nie nadaje US.

    2.

    US nadaje numer ewidencyjny na podstawie zgloszenia podatnika - tego nie
    zlozyles.

    To co o czym piszesz ze znalazles w googlach to nie to.

    Przy nastepnych kasach nie ma obowiazku zglaszania 'przed fiskalizajca'.

    Jest obowiazek zgloszenia w ciagu 7 dni od fiskalizacji ze kasa (typ, model,
    nr fabr. numer un.)
    zostala zafiskalizowana (kiedy i gdzie uzytkowana). I to bez wzgledu czy
    pierwsza kasa
    czy nastepna Na podstawie tego zgloszenia US nadaje numer ewidencyjny.

    Darek

  • 7. Data: 2006-01-17 09:45:17
    Od: "DiveZone.pl [Karol Susicki]" <biuro@wytnij_to_koniecznie.divezone.pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl> napisał w