  • 1. Data: 2004-11-25 22:31:23
    Temat: budowa domu i odliczenia dla osob prowadzących działalność gospodarczą
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Biorę kredyt na budowe 100tys zł ( mały skromny domek) ale własny:) kupuje
    załatwiam pozwolenia itd itd no i prowadzę DG KPiR +VAT - co mogę odliczyć na
    co mogę liczyć?
    pzdr jas

  • 2. Data: 2004-11-27 19:06:48
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Nie ta grupa?

  • 3. Data: 2004-11-27 21:23:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, jas wrote:

    >+ Nie ta grupa?

    Ta grupa. Ale jak "domek" do IMHO do użytku osobistego.

    No chyba że "wydzielisz pomieszczenia"... (biorąc pod uwagę
    że w razie uznania za "przeznaczone do DG" podatek od
    nieruchomości coś kilkadziesiąt razy rośnie - oczywiście
    tylko od TEJ powierzchni)...
    Albo drobizgi (typu "urządzenia biurowe") upchniesz w ramach
    "niemieniania przeznaczenia pomieszczeń" - ale IMHO
    jest w tym wewnętrzna sprzeczność (jak nie "zmiana przeznaczenia"
    to nie widzę powodu do zaliczenia np. ogrzewania w KUP).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-11-28 08:47:37
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Ta grupa. Ale jak "domek" do IMHO do użytku osobistego.

    Nie będzie to dom przeznaczony do prowadzenia DG tylko do mieszkania z rodziną.
    A czy można konkretnie odliczać zakup wszelkich materiałów budowlanych od
    podatku dochodowego, czy jest szansa pomniejszyć podatek VAT jeżeli się takowy
    płaci? Oczywiście będzie to budowa na kredyt - jakies 20 lat spłacania - czy
    odsetki od kredytu też można odliczyć od dochodu?
    pzdr jas

  • 5. Data: 2004-11-28 11:12:39
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "jas" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    czy
    > odsetki od kredytu też można odliczyć od dochodu?

    człowieku, przecież jeżeli budujesz dom na cele prywatne, to nie możesz ich
    traktować jako zakup służący DG i odliczać VAT i wliczać w koszty!
    Pierwsza kontrola puści Cię z torbami.
    Poczytaj sobie w ustawie o podatku dochodowym, np. ze strony www.mf.gov.pl
    na temat obecnie istniejących ulg związanych z budownictwem mieszkaniowym i
    to jedyne z czego możesz ewentualnie skorzystać.

    Magdi