eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibudowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można › Re: budowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można
    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: budowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można
    Date: Sat, 16 Sep 2006 21:40:49 +0200

    > Nie. Skąd ten pomysł?

    A zaraz napiszę.

    > Regent niemal dosłownie zacytował ustawę.
    > A jak to zechcesz zinterpretować to osobna sprawa - ale w razie czego
    > przyjdzie ścierać się z US i NSA.
    Ani mi to w głowie.I od jednych i od drugich chcę być z daleka.
    > Ma być "przekazane do użytkowania" a nie "kupione". "Zwykle" w miesiącu
    > następnym zaczyna się amortyzację, acz są drobne wyjątki (np. dla
    > jednorazowej).

    No i właśnie to miałem na myśli pisząc o następnym miesiącu. jak na razie
    jedyny środek trwały jaki moja firma posiada to samochód, którego
    amortyzację zacząłem księgować w następnym miesiącu po zakupie.
    Co wobec tego oznacza termin "przekazane do użytkowania"? Idąc tropem
    kosiarki to jest to pierwsze koszenie? Czy jest to moment, kiedy ta kosiarka
    jest do dyspozycji bez względu czy było to zlecenie czy nie. Bo żebym coś
    zrobił kosiarką to muszę ją :
    -kupić
    -wpisać do ewidencji środków trwałych
    i czy to nie jest "przekazane do użytkowania"?

    --
    PawełJ