    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: bylo - Re: dzialalnosc gospodarcza a ZUS
    Date: Mon, 25 Feb 2002 14:08:28 +0100

    On Mon, 25 Feb 2002, Maddy wrote:

    >+ Dnia 02-02-24 21:16, Użytkownik Serwiz napisał:
    >+ > Użytkownik "Małgorzatka" napisał w wiadomości:
    [...]
    >+ > Sama sobie odpowiedziałaś cyt."...o czym firma X doskonale wie"
    [...]
    >+ Ograniczenie jest takie jak wynika z postu Małgorzatki - jeżeli dana
    >+ działalnośc wchodzi do moich obowiązków z tyt. stosunku pracy, to nie
    >+ mogę mojemu pracodawcy na to samo wystawić faktury.

    Że się wtrącę... Tu są 2 różne sprawy:
    - "zakaz konkurencji", o którym pisze Serwiz, niesłusznie zresztą
    (tj. pewnie ma wrednego pracodawcę ;)!), bo nie jest on obowiązkowy
    - "prawo pracy", które pewnie masz na mysli.

    Parę dni temu zadałem to samo pytanie (w odpowiedzi, wiem,
    nieładnie odpowiadać pytaniem ;)!) chyba na *.*.prawo:
    - pracuję w X, "na stanowisku", "pod nadzorem" itp.
    - mam w domu potrzebne narzędzia i TO SAMO *po godzinach*
    biorę od "X" do domu i robię "u siebie", "bez nadzoru" itp.
    na umowę o dzieło.

    GDZIE JEST ZAKAZ ??

    Bo IMO jeśli "właściwości" zapisane w KP stanowią co jest
    pracą, to coś co tych "właściwości" nie ma pracą NIE JEST
    Rozpowszechniam od jakiegoś czasu :) czyjś pogląd (widziałem
    gdzieś na grupi, po czym przeczytałem KP) że w .pl NIE DA się
    np. świadczyć telepracy. Bo nie spełnia wymagań... :>
    Czyli taka "praca w domu" na własnym sprzęcie też nie spełnia,
    IMHO.
    Więc podważam twoją opinię :) i czekam czym oberwę :)
    (kodeksów się obawiam, bo ciężkie !)
    [...o ryczałcie z czym pełna zgoda...]
    >+ Ot i wszystko.

    -:)