  • 1. Data: 2005-05-29 07:18:04
    Temat: ciaza a umowa na czas okreslony
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    z koncem maja koncze prowadzenie dzialalnosci gospodarczej
    wyslalem do US stosowny VAT-Z i NIP-1
    z ZUSu tez sie wyrejestruje
    :)
    dowiedzialem sie w tygodniu
    ze pracujaca u mnie Pani
    na najnizsza stawke
    zatrudniona na czas okreslony do konca maja
    jest w ciazy sa to pierwsze tygodnie
    :)
    ja coprawda koncze dzialnosc ale Zona dalej bedzie prowadzila swoj sklepik
    i mozna by ja tam 'zatrudnic'
    :)
    zatrudnienie byloby papierkowe bo nie ma takiej potrzeby
    a podejrzewam ponadto
    ze do rozwiazania ona i tak bylaby wiekszosc czasu na chorobowym
    :)
    prosilbym o podpowiedz co mozna dla niej zrobic
    aby jednoczesnie nie wladowac sie w jakis kanal
    :)
    czym "ryzykuje" zatrudniajac ja u sklepiku u Zony
    :)
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 2. Data: 2005-05-29 14:12:17
    Temat: Re: ciaza a umowa na czas okreslony
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Użytkownik "_hehehe" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby jednoczesnie nie wladowac sie w jakis kanal
    > :)
    > czym "ryzykuje" zatrudniajac ja u sklepiku u Zony

    Za pierwszy ponad miesiąc chorobowego zapłaci żona, dalej ZUS.
    Zdaje mi się że w następnym roku (2006) licznik się kasuje i znowu
    zapłaci żona. Następnie zasiłek macierzyński i ewent. wychowawczy.
    W czasie wychowawczego żona musi być przygotowana na to że
    pracownica zechce przerwać urlop wychowawczy i należy ją przyjąć do pracy.
    Zapłacić za urlopy, mimo że jest na wychowawczym.
    Pracownica np. po miesiącu pracy może wystąpić o kontynuowanie
    wychowawczego. Później znowu wrócić do pracy.
    W międzyczasie może urodzić następne dziecko. Tak może ciągnąć się
    to wszystko kilka lat.
    fj

  • 3. Data: 2005-05-29 15:05:32
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2005 16:12:17 +0200, J.K. napisał(a):

> [...]
    > wychowawczego. Później znowu wrócić do pracy.
    > W międzyczasie może urodzić następne dziecko. Tak może ciągnąć się

    A nie ma tutaj zastosowania zwolnienie z przyczyn ekonomicznych (
    likwidacja zakładu ) i wypłacenie stosownej odprawy.
    Chyba to tańsze od zatrudniania u żony.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2005-05-29 22:10:23
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    Mieczysław wrote:

    > A nie ma tutaj zastosowania zwolnienie z przyczyn ekonomicznych (
    > likwidacja zakładu ) i wypłacenie stosownej odprawy.
    > Chyba to tańsze od zatrudniania u żony.
    :)))))
    formalnie rzecz biorac
    ta Pani jest u mnie zatrudniona na czas okreslony
    do konca czerwca bo dopiero z koncem czerwca mialem zamknac sklep
    :)
    ale jak dowiedzialem sie o tej ciazy i raczej wiedzac
    ze przyjdzie mi na koniec samemu siedziec calymi w sklepiku
    na co nie mam ani czasu ani checi
    zdecydowalem sie zamknac sklep miesiac wczesniej
    :))))
    aby jednak dotrzymac umowy
    na ten miesiac chcialem zatrudnic te Pania w sklepie u Zony
    :)
    chodzilo tez mi
    czy Pani ta bedac na bezrobociu uzyska (z ZUS ?)
    prawo do platnego urlopu macierzynskiego i innych swiadczen
    ?
    o ile tez dobrze pamietam kiedys obowiazywalo
    ze po 3 miesiacu ciazy nie mozna rozwiazac umowy zawartej na czas okreslony
    ?

  • 5. Data: 2005-05-29 22:26:18
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    J.K. wrote:

> [...]
    > wychowawczego. Później znowu wrócić do pracy.
    > W międzyczasie może urodzić następne dziecko. Tak może ciągnąć się
    :)
    wlasnie ciagniecia sie tego latami obawiam sie
    :)
    Pani ta pracowala u mnie przez okolo 4 lata
    do konca ubieglego roku miala stala umowe
    a od nowego roku raz do konca marca
    i teraz do konca czerwca
    :)
    z jednej strony chcialbym tej Pani pomoc
    ale nie chcialbym sie wladowac w jakis kanal
    :)
    Pani od jutra jest juz na chorobowym
    w tym roku wyczerpala juz u mnie 18 dni
    :)
    czy moge zamknac dzialanosc
    wyrejestrowac sie z ZUS a jednoczesnie miec te Pania na "stanie"
    gdyby chorobowe tej Pani sie przeciagnelo
    ?
    jaka odprawa przyslugiwalaby ewentualnie tej Pani
    byla formalnie zatrudniona jest na pol etatu
    na czas okreslony do konca czerwca
    wedlug najnizszej stawki tj 425zl
    :)))

  • 6. Data: 2005-05-30 03:51:14
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2005 00:10:23 +0200, _hehehe napisał(a):

    > o ile tez dobrze pamietam kiedys obowiazywalo
    > ze po 3 miesiacu ciazy nie mozna rozwiazac umowy zawartej na czas okreslony

    Nie jestem specjalistą od prawa pracy - ale nie wydaje mi się żeby w
    wypadku likwidacji zakładu kogokolwiek obejmowała jakakolwiek ochrona przed
    zwolnieniem.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-05-30 14:50:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Pani ta pracowala u mnie przez okolo 4 lata
    > do konca ubieglego roku miala stala umowe

    To ma umowę na czas nieokreślony - i tu masz większe problemy....

  • 8. Data: 2005-05-30 22:03:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Cavallino wrote:

> [...]
    > + > i teraz do konca czerwca
    > +
    > + To ma umowę na czas nieokreślony - i tu masz większe problemy....

    ...timing error detected !
    Skoro 4 lata, to poprzednia umowa została zawarta *przed* przywróceniem
    (a pewnie nawet wprowadzeniem po raz pierwszy) zasady "trzecia umowa
    jest na stałe".
    O ile wiem - interpretacja była taka że nowe prawo NIE działa wstecz,
    czyli "umowy sprzed 1.V.2004" (a raczej: umów) nie liczy się do
    'limitu stałego zatrudnienia'.
    Mylę się ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-05-31 15:58:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > O ile wiem - interpretacja była taka że nowe prawo NIE działa wstecz,
    > czyli "umowy sprzed 1.V.2004" (a raczej: umów) nie liczy się do
    > 'limitu stałego zatrudnienia'.

    Trzeciej umowy - to rozumiem.
    Ale pierwszej też nie?

    To co, ona jest zerowa? :-))