  • Data: 2002-06-27 17:11:46
    Temat: Re: ciekawosta na fakturze
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl> napisał w wiadomości
    news:af82rm$ak7$1@news.lublin.pl...
    > Dostalem ostatnio fakture na ktorej w stopce bylo napisane, ze w przypadku
    > niedotrzymania terminu platnosci kupujacy zgadza sie na zaplacenie kary w
    > wysokosci 40x (!!!!!!) wartosc faktury. Czy jest to zgodne z prawem? Mam
    co
    > do tego pewne watpliwosci.
    Witam,
    Jakiś czas temu ktoś na tej grupie pisał o jakimś wyroku NSA stwierdzającym,
    że wszelkie "pozafakturowe" dopiski na fakturze nie są wiążące dla
    kupującego.
    Przy okazji - znałem pewnego "dowcipnego" właściciela sklepu komputerowego,
    który podtykał nabywcy fakturę, na której były jakieś groźnie brzmiące
    stwierdzenia o ogromnych odsetkach itp, a pod nimi wielkie jak wół pole na
    podpis. Klient podpisywał toto oczywiście w tym miejscu, oddawał sprzedawcy,
    który stwierdzał "o tu proszę podpisać odbiór faktury" i wskazywał gdzieś w
    środku maleńkie pole z maleńkim tekstem "podpis nabywcy" :)

    AJT
    *** programy dla firm: http://ajt.com.pl ***