    From: "Mietek" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: clo na laptopa przywiezionego z USA
    Date: Thu, 26 Jun 2003 10:06:51 +0200

    > za kilka dni wylatuje do USA i pomyslalem sobie, ze chetnie przywiozlbym
    sobie
    > laptopa(ktory, jak wiadomo, bedzie tam 2x tanszy). Jak wy sobie radzicie w
    tej
    > sytuacji? Nie deklarujecie laptopa do oclenia(a nuz sie uda) czy tez moze
    > wpisujecie go do deklaracji wywozowej, a pozniej przywozicie bez
    problemow?
    Komputer możesz przewozić bez problemu przez granicę bez wpisywania go do
    deklaracji.
    Czasami możesz jedynie powiedzieć celnikom, że wieziesz i tyle. Jest on
    traktowany jak rzeczy osobiste.
    Ja się natomiast zastanawiam nad sensem przywożenia ze stanów czegoś takiego
    bo:
    - cło jest zerowe, natomiast na granicy mogą dowalić ci VAT 22%, (bez cła i
    vatu możesz przywieźć do ?70)
    - będziesz zapewne miał system angielski, jeżeli używasz normalnie polskiego
    to może być problemem (ale nie musi) z legalnością licencji
    - gwarancja, niektóre firmy mają world wide warranty ale te na ogół nie są
    tańsze 2x a taki notebook to za droga impreza aby traktować go jako
    jednorazówkę
    - zasilacz na 230V i tak będziesz musiał kupić albo tam albo w Polsce, takie
    akcesoria są niestety bardzo drogie
    Mietek