  • 1. Data: 2002-01-30 12:08:58
    Temat: Re: co mam zrobić?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a38nej$lp9$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    Mam podobną sytuację (ostatnią wypłatę z poprzedniej firmy dostałem w
    maju)

    > 1. grzecznie poprosic

    Prosiłem, kilka razy

    > 2. poczekac do 15 (chyba marca, do 15 kwietnia pit 11 ma byc w US)

    Ale do ręki powienienem dostać do 15 następnego miesiąca po ostatniej
    wypłacie (w moim przypadku czerwiec). Niestety nie ma sankcji za
    niestosowanie się do tego przepisu (a przynajmniej nic mi o nich nie
    wiadomo) :(

    Ja do tego nie dostałem również ostatniego RMUA :(

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 2. Data: 2002-01-30 15:43:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, Kaizen wrote:

    >+ Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Część firm traktuje "wczesny PIT" jako środek dyscyplinujący :>
    Część po prostu odpuszcza i księgowa robi jak ma luzy.

    >+ > 2. poczekac do 15 (chyba marca, do 15 kwietnia pit 11 ma byc w US)
    >+
    >+ Ale do ręki powienienem dostać do 15 następnego miesiąca po ostatniej
    >+ wypłacie (w moim przypadku czerwiec).

    ???
    A to dlaczego ? Nie ma zakazu żeby były pracodawca nie dał
    ci jeszcze zarobić (np. "o dzieło") między świętami a sylwestrem,
    więc nie ma powodu żeby wcześniej ci dawać do ręki podsumowanie
    dochodów !!
    Mniemam że się zwyczajnie mylisz :)

    >+ Niestety nie ma sankcji za

    A to dlatego niepokornym wypełnia się ów PIT na ostatni dzień :]
    Słyszałem o *różnych* zobowiązaniach które tak się wyciska
    z pracowników. No nie, nikogo się nie karze, po prostu księgowa
    nie ma czasu żeby *wszystkim* zrobic naraz... ;>

    >+ Pozdrawiam,

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-30 16:12:56
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Część firm traktuje "wczesny PIT" jako środek dyscyplinujący :>
    > Część po prostu odpuszcza i księgowa robi jak ma luzy.

    Jak napisałem nie dostałem ani PIT11, ani ostatniego RMUA. Oświadczenie o
    przekroczeniu limitu składek na ubezpieczenia społeczne zatem musiałem
    złożyć na podstawie własnych, całkiem możliwe, że ułomnych, obliczeń. Jak
    ktoś się będzie czepiał, to IMO winny temu jest pracodawca i mam
    nadzieję, że zostanie za to ukarany.

    > Mniemam że się zwyczajnie mylisz :)

    Z opisu, który AFAIK znajduje się na każdym pit11:
    doręczenie podatnikowi do dnia 31 marca, a właściwemu urzędowi skarbowemu
    do dnia 15 kwietnia roku następującego po roku podatkowym. Jeżeli
    obowiązek poboru zaliczki ustał w ciągu roku podatkowego, podatnikowi
    oraz właściwemu urzędowi skarbowemu, w terminie do dnia 15 miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym pobrana została ostatnia zaliczka

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz