    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: co to są progi podatkowe?
    Date: Fri, 5 Feb 2016 21:05:09 -0600

    On 2/5/2016 11:23 AM, platformowe głupki wrote:
    > wiem,że lamerskie pytanie, ale o co chodzi z tymi dochodami i progami
    > podatkowymi? jakich mogę spodziewać się konsekwencji w picie za jakieś
    > tam dochody które osiągnąłem? może mnie ktoś wtajemniczyć?
    >
    > P.S. istnieje jakaś książka o podatkach ;o)?

    w ciagu roku podatkowego...
    od kazdej zarobionej zlotowki placisz x% podatku.
    az do pewnej kwoty (progu)
    od kazdej zarobionej zlotowki powyzej tej kwoty placisz y% podatku.

    jesli jestes zwyklym robolem, to pracodawca dba o to, zebys w ktoryms
    momencie w roku zaczal dostawac mniej kasy do reki (bo zwykle y > x).
    robi to po to aby na picie wyjsc na mniej wiecej zero.

    jesli pracujesz w kilku miejscach i jeden pracodawca nie wie o drugim to
    kazzdy z nich bedzie potracal tylko x%.
    Normalnie powiniens ich poinformac o przekroczeniu progu zeby zaczeli
    sciagac y%.

    Konsekwencją niepowiadomienia bedzie to, ze jak zarobki zsumujesz na
    picie, policzysz co trzeba ty wyjdzie ci, ze masz sporo do dopłaty.