  • 1. Data: 2002-10-15 19:35:10
    Temat: czekam na nadplate...
    Od: "b.o.g.n.a" <b...@p...pl>

    Witam serdecznie grupowiczow ;-)
    Mam pytanko, ktore zapewne przewijalo sie na grupie
    ale podczas innej pory roku :)))
    Czekam i czekam na pieniazki
    (nadplate z PIT'u rocznego - tego skladanego do kwietnia)
    dzwonilam juz dwa razy do urzedu.......ech

    czy jest jakis czas - do ktorego musza wyplacic kase?
    bo potem naliczaja odsetki ale o tym to wiem, jednak pieniadz jest
    potrzebny.

    --
    Bogna - Poznań

  • 2. Data: 2002-10-15 21:06:34
    Temat: Re: czekam na nadplate...
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > czy jest jakis czas - do ktorego musza wyplacic kase?
    > bo potem naliczaja odsetki ale o tym to wiem, jednak pieniadz jest

    3 miesiące od złożenia zeznania - jeżeli dzwoniłaś to jak się tłumaczyli???
    Masz potwierdzenie że złożyłaś?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!

  • 3. Data: 2002-10-15 23:57:15
    Temat: Re[2]: czekam na nadplate...
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 15 października 2002 o godzinie (23:06:34) napisano:

    B> 3 miesiące od złożenia zeznania - jeżeli dzwoniłaś to jak się tłumaczyli???
    B> Masz potwierdzenie że złożyłaś?

    Jezeli masz potwierdzenie zlozenia w terminie, wynika z deklaracji
    nadplata, a telefony nie skutkuja, to napisz pismo (oczywiscie
    poleconym!) o zwrot razem z odsetkami. Napisz skarge na bezczynnosc
    US, zazadaj wyjasnien na pismie, postrasz Izba Skarbowa, domagaj sie
    postepowania dyscyplinarnego wobec pracownikow odpowiedzialnych za
    sytaucje. To czesto dziala, tym bardziej, ze taka skarga musi przejsc
    cala oficjalna procedure postepowania wenatrz US, w ktorej KTOS Z
    URZEDNIKOW musi wziasc odpowiedzialnosc.
    Jesli sie zdecydujesz tak zrobic, napisz czy sie powiodlo.

    P.S. Wlasciwie trzeba tez dolaczyc znaczek za 5 zl, ale czasem da sie
    i bez znaczka. Testowalem :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2002-10-16 06:58:04
    Temat: Re: Re[2]: czekam na nadplate...
    Od: "`bogna" <b...@w...pl>

    > Jezeli masz potwierdzenie zlozenia w terminie, wynika z deklaracji
    > nadplata, a telefony nie skutkuja, to napisz pismo (oczywiscie
    > poleconym!) o zwrot razem z odsetkami.
    [ciach]
    > Jesli sie zdecydujesz tak zrobic, napisz czy sie powiodlo.

    Wlasciwie jestem po telefonie ...ech
    okazuje sie ze w tamtym tygodniu weszlo zarzadzenie
    aby nie udzielac telefonicznie informacji na temat nadplat.
    Nalezy stawic sie z dowodem tozsamosci w realu ;-))))
    Dobre sobie. Do czego sluza teraz telefony w US? Nie wiem. ;-)))
    Najwyrazniej nie mozna podatnikowi powiedziec, ze pieniazki zostaly wyslane
    pod wskazany adres. Smiechu warte. Musze zwalniac sie z pracy, postac w
    kolejce, zeby dowiedziec sie jak wyglada moja sprawa. Idiotyczne.
    Zlozylam deklaracje pod koniec kwietnia - coz na koncu...ale 3 miesiace
    dawno minely...
    Brakowalo jedynie NIP ale doslalam go w momencie, kiedy uzyskalam o takim
    braku informacje z US.
    Od tego czasu czekam i czekam... i zaczynam mnie to irytowac.

    --
    Szacunek

    Bogna
    howuser&userid=2841824

  • 5. Data: 2002-10-16 07:38:05
    Od: "`bogna" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 3 miesiące od złożenia zeznania - jeżeli dzwoniłaś to jak się
    tłumaczyli???
    > Masz potwierdzenie że złożyłaś?

    wysylalam poczta...poleconym wiec mam kwitek...ale musialam dolaczyc NIP bo
    bylo niepelne...
    zrobilam to w try miga i dzwonilam dwa razy... najpierw przelaczali mnie z
    numerow wew...to jedne to drugi...i ta sam spiewka ale jedna Pani byla
    bardzo uprzejma i sama wytlumaczyla nieco wczsniej co i jak...;-))) w koncu
    otrzymalam info ze musza potwierdzic nadanie numeru nip bo nie zostal on
    nadany w Poznaniu (pochodze z Brzegu od 5 lat mieszkam w Poznaniu) minal
    miesiac...zadzwonilam czy potwierdzili ten NIP... otrzymalam info ze tak
    ;-))) wiec czekalam w tamtym tygodniu na diengi...
    i wzielam za sluchawke zirytowana dzis raniutko...i co sie
    dowiedzialam....ze aby uzyskac info musze przyjsc z dowodzikiem do US
    (zwlaniac sie z roboty i tracic pol dnia na stanie...ech)...i weszlo
    zarzadzenie w tamtym tygodniu ze nie mozna udzielac informacji na ten temat
    telefonicznie.
    i Eot ... ;-))) w tym tygodniu wybiore sie osobiscie, bo co mi zostaje...ale
    najpierw musz esie sklonowac ;-))))

    --
    Szacunek

    Bogna
    howuser&userid=2841824

  • 6. Data: 2002-10-16 09:00:20
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    `bogna wrote:

> [...]
    > takim braku informacje z US.
    > Od tego czasu czekam i czekam... i zaczynam mnie to irytowac.

    Jeśli jesteś pewna, że złożyłaś wszystko tak jak trzeba to nie denerwuj
    się tylko odczekaj aż zacznie się zblizać termin przedawnienia i wtedy
    rób awanturę. Wysokośc tych udsetek jest całkiem słuszna

  • 7. Data: 2002-10-16 09:59:12
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam ten sam problem, brak zwrotu mimo, że termin już upłynął w lipcu.

    Ponieważ pracuję w penym oddaleniu od urzędu (jakieś 100km) oraz dłużej niż
    urzędnicy, to nie mam jak się zgłosić osobiście.
    Wychodzi na to, że musze powołać pełnomocnika ds. kontaktu z urzędem.
    Najpierw dostałem pismo (właściwie to brat dostał nie ja), że mam się stawić w
    jakimś banku (!ale nie był to NBP - zgodnie z Ordynacją, a brat nie mógł tego
    odebrać).
    Gdy byłem na urlopie, podobnież był jakiś przekaz pocztowy ..., ale nie miał go
    kto odebrać.
    Wysłałem więc później pismo (poleconym oczywiście) sugerujące jednak
    skorzystanie z danych zawartych w NIPie aktualizacyjnym (nr konta bankowego),
    lecz nie dostałem, żadnej odpowiedzi.

    Pozdr.
    DK

  • 8. Data: 2002-10-16 11:16:30
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    > Brakowalo jedynie NIP ale doslalam go w momencie, kiedy uzyskalam o takim
    > braku informacje z US.
    > Od tego czasu czekam i czekam... i zaczynam mnie to irytowac.

    i wszystko jasne;-)
    termin trzy-miesięczny nalicza się od dostarczenia przez Ciebie nr NIP.

    pozdr Jola

  • 9. Data: 2002-10-16 21:16:00
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > i Eot ... ;-))) w tym tygodniu wybiore sie osobiscie, bo co mi
    > zostaje...ale najpierw musz esie sklonowac ;-))))

    tak się zastanawiam i przycho dzi mi kilka rzeycz do głowy - skoro wołali
    cię żebyś potwierdziła NIP - możliwe jest że podałaś go błędnie. To że oni
    muszą potwierdzić nip, ciebie wogóle nie interesuje - to są wewnętrze
    sprawy urzędników. Możesz sobie obliczyć trzy miesiące od momentu gdy
    zlożyłaś aktualizację NIP - jeżeli już minęły, napisz pismo z prośbą o
    wyjaśnienie albo jeszcze lepiej o odsetki. Jeżeli nie masz czasu to wcale
    do nich nie jedź.
    Jeżeli już dzwonisz, rozmawiaj lepiej z kierownikiem podatku dochodowego.
    P.S. Co to za US w Poznaniu???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 10. Data: 2002-10-16 21:16:04
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@w...pl:

    > [ciach]
    >
    > Wlasciwie jestem po telefonie ...ech
    > okazuje sie ze w tamtym tygodniu weszlo zarzadzenie
    > aby nie udzielac telefonicznie informacji na temat nadplat.

    w zeszłym tygodniu - LOL - mogą się ewentualnie podeprzeć ustawą o o
    chronie danych osobowych, ale zarządzenie - jeżeli będziesz jeszcze z nimi
    rozmawiać to spytaj co to za rozporządzenie :0

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"