  • Data: 2005-01-15 20:38:45
    Temat: Re: czy PIT 11 musi zawsze grać z PIT 37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Jan 2005, PawełJ wrote:

    >+ > wKF: firma powinna była przynajmniej "w miarę możliwości" (nie licząc
    >+ > ew. wypłat z końca roku jeśli miały poślizg) doliczyć KUP, bo on
    >+ > AFAIK należy się "od miesiąca pracy" a nie "od pensji" !
    >+ Czyli wg Ciebie, jeżeli firma płaci w jednym miesiącu wypłatę dwa razy to
    >+ można rozliczyć podwójne koszty i podówjną ulgę?

    NIE. Na odwrót.
    Przecież piszę że koszt jest "od miesiąca" a NIE "od pensji" !
    Jeśli firma nie płaci przez dwa miesiące i w trzecim miesiącu zapłaci
    *jedną* pensję to powinna rozliczyć *trzy* "koszty miesięczne".
    A jak później będzie "nadrabiać" i w jednym miesiącu będą dwie
    wypłaty (nieważne czy w tym samym czy różnych dniach) to IMO
    powinna rozliczyć JEDEN koszt.

    Miałem "okazję" znaleźć się w takim cyklonie i dwa lata później
    dopłacać (zwracać firmie) nadpłacone koszty :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)