  • 1. Data: 2006-05-25 17:08:20
    Temat: czy majac firme w Polsce mozna swiadczyc uslugi na terenie UE dla osob fizycznych
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    czy majac firme w Polsce mozna swiadczyc uslugi na terenie UE dla osob
    fizycznych i jesli tak, jakie wymogi trzeba spelnic?

    Czy trzeba rejestrowac jakis oddzial firmy np. w UK? Gdzie placi sie podatki
    wowczas (niedawno czytalem, ze np. dla potrzeb Vatu jesli swiadczy sie
    uslugi dla osob fizycznych trzeba sie zarejestrowac w tym obcym panstwie,
    np. uk)? jak to jest? czy ktos bylby uprzejmy podac podstawowe zasady
    swiadczenia uslug zagranica, jesli ma sie dzialalnosc gospodarcza w Polsce?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 2. Data: 2006-05-25 21:49:44
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 May 2006 19:08:20 +0200, Piotr napisał(a):

    > czy majac firme w Polsce mozna swiadczyc uslugi na terenie UE dla osob
    > fizycznych i jesli tak, jakie wymogi trzeba spelnic?

    żadnych formalności, robisz usługę, kasujesz kasę, rozliczasz dochód w PL,
    zgodnie z unijną zasadą przepływu usług

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net http://warszawa.grupy.waw.pl

  • 3. Data: 2006-05-26 06:43:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:1jaycm92wtc3u$.6lp1kc0gqu05.dlg@40tude.net...

    > żadnych formalności, robisz usługę, kasujesz kasę, rozliczasz dochód w PL,
    > zgodnie z unijną zasadą przepływu usług

    Jesteś pewien?
    Nie musisz zarejestrować się i odprowadzić VAT na terenie państwa, w którym
    została wykonana usługa lub sprzedaż?
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2006-05-26 06:59:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
> [...]
    > Nie musisz zarejestrować się i odprowadzić VAT na terenie państwa, w
    > którym została wykonana usługa lub sprzedaż?

    Musi.
    Dochód, owszem. rozlicza w Polsce ale VAT to już inna sprawa kaloszy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-05-26 09:23:53
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Musi.
    > Dochód, owszem. rozlicza w Polsce ale VAT to już inna sprawa kaloszy.

    a czy jest jakis limit obrotu ponizej ktorego vat mozna placic w Polsce od
    takich transakcji, czy tez juz od pierwszego zarobionego euro nalezy placic
    VAT np. w uk?

    i czy np. jesli w Polsce jestem vatowcem, to w uk tez musze zostac vatowcem,
    czy tez jesli obrot tam bedzie niewielki (powiedzmy kilka tysiecy euro
    rocznie gora), to tam moge skorzystac ze zwolnienia z VAT?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 6. Data: 2006-05-26 09:41:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 May 2006, Piotr wrote:

    [...Jan...]
> [...]

    BTW: dla potrzeb VAT zarówno "dostawa towaru" jak i "świadczenie usług"
    są sprzedażą. Napisałeś "gruszki lub owoce" :)

    > a czy jest jakis limit obrotu ponizej ktorego vat mozna placic w Polsce od
    > takich transakcji, czy tez juz od pierwszego zarobionego euro nalezy placic
    > VAT np. w uk?

    Jest taki limit przy sprzedaży towarów.
    Niedawno ktoś zapodawał link do tabelki z limitami w różnych krajach :)
    Jak przy usługach nie wiem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)