  • 1. Data: 2004-10-08 20:32:05
    Temat: czy mogę odliczyć VAT od:
    Od: "trk" <s...@m...pl>

    Witam

    prowadzę jednoosobową DG: KPiR+VAT

    czy mogę odliczyć VAT od:

    a) artykułów spożywczych kupowanych dla pracowników (na umowę o pracę) -
    wody, kawy, cukru...
    (nie mam funduszu socjalnego)

    b) faktur za internet po 01maja - od dostawcy sieci dostawałem FV ze stawką
    22% (wcześniej do końca kwietnia 7%),
    a teraz przysłali pismo, że dostali ze swojego US interpretację, że
    powinni dawać stawkę "zw" i że przyślą korekty
    pytanie: czy mam korygować deklaracje VAT-7 za wszystkie m-ce od maja,
    czy rozliczyć to tylko w tym
    m-cu w którym dostanę od nich te korekty

    ???

    z góry dziękuję za wskazówki
    pozdrawiam
    trk

  • 2. Data: 2004-10-09 07:38:09
    Temat: Re: czy mogę odliczyć VAT od:
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "trk" <s...@m...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > prowadzę jednoosobową DG: KPiR+VAT
    >
    > czy mogę odliczyć VAT od:
    >
    > a) artykułów spożywczych kupowanych dla pracowników (na umowę o pracę) -

    Jakich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę może mieć jednoosobowa DG?

> [...]
    > czy rozliczyć to tylko w tym
    > m-cu w którym dostanę od nich te korekty

    Jesli fakturę na Internet dostawałeś na firmę (dane są firmy, a nie Twoje
    osobiste), to nie przyjąłbym takich korekt, bo ktoś tu ściemnia, że
    powininni stosować stawkę "zw". Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja
    jest 22% i basta.
    Tomek

  • 3. Data: 2004-10-09 07:44:23
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > osobiste), to nie przyjąłbym takich korekt, bo ktoś tu ściemnia, że
    > powininni stosować stawkę "zw". Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja

    Aha, a jeżeli umowa była nie na firmę, tylko na Ciebie, to wtedy owszem -
    stawka VAT "zw", ale chyba nie powinieneś takich faktur w ogóle księgować -
    nie dotyczą działalności.
    T.

  • 4. Data: 2004-10-09 07:53:20
    Od: "trk" <s...@m...pl>

    Witam

    > Jakich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę może mieć jednoosobowa
    DG?
    jednoosobowa w sensie, że tylko ja jestem właścicielem - żadna sc, sj, sk,
    ani inne takie
    a czy to zmienia sytuację z odliczaniem vat od jedzenia/napojów dla
    pracowników?

    > Jesli fakturę na Internet dostawałeś na firmę (dane są firmy, a nie Twoje
    dane na FV są firmowe, umowa na dostęp do sieci też jest na firmę

    > osobiste), to nie przyjąłbym takich korekt, bo ktoś tu ściemnia, że
    > powininni stosować stawkę "zw". Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja
    > jest 22% i basta.
    twierdzą, że dostali taką interpretację ze swojego US (drugi mazowiecki us)
    prosiłem, żeby mi ją przysłali (tę interpretację), na razie jeszcze jej nie
    mam

    > Tomek
    trk

  • 5. Data: 2004-10-09 09:46:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > osobiste), to nie przyjąłbym takich korekt, bo ktoś tu ściemnia, że
    > powininni stosować stawkę "zw". Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja

    A słowa "dostęp szerokopasmowy" nic nie znaczą?

  • 6. Data: 2004-10-09 10:48:28
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > osobiste), to nie przyjąłbym takich korekt, bo ktoś tu ściemnia, że
    > powininni stosować stawkę "zw". Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja

    jesli nie odsprzedaje dalej uslugi stawka zwolniona
    i basta

    grzess

  • 7. Data: 2004-10-09 19:15:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > A słowa "dostęp szerokopasmowy" nic nie znaczą?

    Co oznacza po polsku "prowadzenie działalności gospodarczej na dostęp
    szerokopasmowy"?
    Ma to tyle samo sensu co "prowadzenie działalności gospodarczej na
    cukier". Czy tak własnie opisuje sie po polsku działalność hurtowni cukru?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-10-09 21:04:03
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > osobiste), to nie przyjąłbym takich korekt, bo ktoś tu ściemnia, że
    > powininni stosować stawkę "zw". Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja

    A co nabywce obchodzi, ze sprzedawca zaniza stawkę VAT ?

    Niech sie lepiej martwi (nabywca), zeby nie przyszla kontrola ktora udowodni,
    ze sprzedawca robil odwrotnie (czyli stosowal VAT >0% zamiast stosowac "zw").
    Bo wtedy to nabywca moze miec problem a nie sprzedawca :-(

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2004-10-09 22:18:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Oct 2004, Maddy wrote:

    > + Użytkownik Cavallino napisał:
    > + > Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości news:
    [...]
> [...]
    > + szerokopasmowy"?
    > + Ma to tyle samo sensu co "prowadzenie działalności gospodarczej na cukier".

    ...czyli bimbrownictwo ?? :O

    > + Czy tak własnie opisuje sie po polsku działalność hurtowni cukru?

    A nie nie. Wykluczone.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-11 09:03:17
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ck84eb$1kv6$1@news.mm.pl>, "toster" <t...@W...pl>
    wrote:

    > Jakich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę może mieć jednoosobowa DG?

    Legalnych.

> [...]
    > osobiste), to nie przyjąłbym takich korekt, bo ktoś tu ściemnia, że
    > powininni stosować stawkę "zw". Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja

    Dla "użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności
    gospodarczej na dostęp szerokopasmowy" jest "zw". Zał. 4 p. 14 UPTU.

    --
    pozdrawiam
    Jarek