  • 1. Data: 2004-10-08 17:57:56
    Temat: Wydatki bez pokrycia
    Od: "Dorota" <p...@t...pl>

    Witam prowadze firme (regeneracja tonerów do drukarek) w ktorej do jej
    dzialania niezbedny jest skup zuzytych tonerow.Niestety bardzo czesto zdaza
    sie tak iz osoby ktore moga nam to sprzedac nie moga badz nie chca nam wydac
    dokumentu kwitujacego nasz rozchod kasy.Wynikiem czego sa koszty bez
    pokrycia(miesięcznie jakieś 10 tys zł).Zysk rosnie kwota podatku tez a w
    rzeczywistosci tych pieniedzy nie ma.
    Mysle ze ktos z was mial juz do czynienia z taka sytuacja, i moze mi pomoc.
    Wskazac jakies podstawy prawne, kruczki, ewetualnie gdzie tego szukac
    Za wszelka pomoc bede niezmiernie wdzieczna
    Pozdrawiam Dorota

  • 2. Data: 2004-10-09 19:28:08
    Temat: Re: Wydatki bez pokrycia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dorota napisał:

> [...]
    > Wskazac jakies podstawy prawne, kruczki, ewetualnie gdzie tego szukac
    > Za wszelka pomoc bede niezmiernie wdzieczna

    Polskie prawo nie przewiduje sytuacji w której ktos odmawia pokwitowania
    dokonanej transakcji.
    Nie ma tez takiej sytuacji która uniemozliwiałaby komukolwiek wydanie
    dokumentu potwierdzającego transakcję.
    Nie chcą wystawić dokumentu - wystaw go sama i daj do podpisu. Tak
    naprawdę wystarczy KW z dokładnym opisem za co ta wypłata.

    Możesz sprecyzowac jakie to chciałabys znaleźć "kruczki"? Tzn. co
    chciała bys przez nie osiągnąc? Zalegalizować i wrzucic w koszty towar
    kupiony w szarej strefie?
    Bo żeby nakłonic sprzedającego do podpisania dokumentu to kruczek jest
    jeden - odmowa udokumentowania transakcji to przestępstwo karno - skarbowe.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-10-09 19:57:18
    Od: "Dorota" <p...@t...pl>

    chodzi mi o to zeby w razie kotroli z urzedu wszystko gralo a urzednicy nie
    przyczepili sie do tego.
    Mam rozumiec ze zwykle kw wystarczy?? czy dane sprzedajacego sa
    potrzebne??jesli tak to co dokladnie???
    czy jest jakis limit nie wiem kwotowy, ilosciowy na wystawienie tego
    dokumentu??