  • 31. Data: 2004-10-13 10:47:26
    Temat: Re: czy mogę odliczyć VAT od:
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > Maddy, jesteś genialna. Toć zwolnienie jest przedmiotowe...

    Czy ja pisze że zwolnienie jest pomiotowe lub przedmiotowe?
    Rozumiem że Twoje stwierdzenie ma dowodzić, że zastosowanie do tej samej
    osoby na identyczne usługi dostepu szerokopasmowego (technologia taka
    sama, tylko warunki świadczenia inne) dwoch róznych stawek jest ok bo
    "zwolnienie jest przedmiotowe". Jakos nie widze w ustawie podziało na
    NEO, DSL, może jszcze SDI, dostęp wdzwaniany i Ślepy Io wie co jeszcze.

    Doprawdy... po pierwsze nie jest to zwolnienie przemiotowe, nauka
    skarbowości na takie konstrukcje jęczy z bólu.
    Przedmiot ani podmiot nie decydują samodzielnie o zwolnieniu, decyduje
    odbiorca usługi który ani przedmiotem opodatkowania ani pomiotem tegoż
    nie jest. Taka konstrukcja wymyka sie definicjom.

    Poniewaz to dla Ciebie takie oczywiste, wyjasnij mi w prostych słowach
    dlaczego zasadne jest opodatakowanie DLS a zwolnienie NEO na tej samej
    fakturze dla jednego odbiorcy instytucjonalnego.
    Poprosze też podstawę prawna tego twierdzenia.

    Czekam z niecierpliwością.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 32. Data: 2004-10-13 12:48:56
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckj14u$90c$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Czy ja pisze że zwolnienie jest pomiotowe lub przedmiotowe?

    Ty? Nie. Ja piszę: że tak je rozumiem. Że zwolniony jest towar, nie
    sprzedawca.

> [...]
    > osoby na identyczne usługi dostepu szerokopasmowego (technologia taka
    > sama, tylko warunki świadczenia inne) dwoch róznych stawek jest ok bo

    Nie ma dowodzić. Ja co najwyżej stwierdzam, że to problem sprzedawcy.
    ATSD nie uważasz, że usługa to całość: dostęp plus warunki?

    > Jakos nie widze w ustawie podziało na
    > NEO, DSL, może jszcze SDI, dostęp wdzwaniany i Ślepy Io wie co jeszcze.

    A na betoniarki i mieszalniki pasz był?

    > Doprawdy... po pierwsze nie jest to zwolnienie przemiotowe, nauka
    > skarbowości na takie konstrukcje jęczy z bólu.

    Pokornie proszę naukę skarbowości o wybaczenie za nienaukowe wyrażanie
    się.

    > Przedmiot ani podmiot nie decydują samodzielnie o zwolnieniu, decyduje
    > odbiorca usługi który ani przedmiotem opodatkowania ani pomiotem tegoż
    > nie jest. Taka konstrukcja wymyka sie definicjom.

    Chodzi Ci o to, że wymyka się kostrukcja, w której decyduje odbiorca,
    czy taka, w której samodzielnie decyduje przedmiot albo podmiot?
    Po prostu pytam.

    > Poniewaz to dla Ciebie takie oczywiste, wyjasnij mi w prostych słowach
    > dlaczego zasadne jest opodatakowanie DLS a zwolnienie NEO na tej samej
    > fakturze dla jednego odbiorcy instytucjonalnego.

    Kurczę, ale ja wcale nie twierdzę, że jest zasadne (nie twierdzę też, że
    nie jest). Z tym pytaniem proszę do tych, którzy uchwalali potworka. Ja
    po prostu uważam, że w tym przypadku "obowiązek podatkowy" (ten
    cudzysłów to żeby nauka nie jęczała;)) ma sprzedawca.

    > Poprosze też podstawę prawna tego twierdzenia.

    Podstawę prawną do zasadności opodatkowania? To ja idę na grzybki...

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 33. Data: 2004-10-23 23:33:08
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    >Stawka VAT za Internet dla firm od 1 maja
    i tu sie mylisz...poczytaj watki parer lininjek nizej...i posuzkaj w
    archiwum...

  • 34. Data: 2004-10-23 23:36:19
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Co oznacza po polsku "prowadzenie działalności gospodarczej na dostęp
    > szerokopasmowy"?

    Nic nie znaczy- to gninot...ALE jesli mialabys donwyboru, ktore zdanie
    przedstawione nizej jest blizsze temu ngiotowi tot co bys wybrala:

    prowadzenie dzial. gosp.

    czy

    prowadzenie dzialanosci gospodarczej polegajacej na swiadczeniu uslugi
    dostepu szerokopasmowego.

    IMHO to 2gie. Moim zdaniem to ustawodawca mial na mysli i chyba jednak nine
    mozna ignorowac tego zamiaru- jak widac zresta kilka watkow nizej US czesto
    tak wlasnie to interpretuja.