  • 1. Data: 2004-10-08 14:06:13
    Temat: Kiedy wchodze na VAT ?
    Od: "Gucio" <g...@w...pl>

    mam zamiar rozpoczac dzialalnosci i zastanawiam sie
    czy od razu zostac VATowcem czy moze poczekac.
    Rozwazam za i przeciw.

    Ale moje pytanie brzmi: kiedy automatycznie
    musze przejsc na VAT? Jaki jest pulap przychodu?
    (bo jak mniemam o przychod chodzi).

    G.

  • 2. Data: 2004-10-08 14:15:15
    Temat: Re: Kiedy wchodze na VAT ?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale moje pytanie brzmi: kiedy automatycznie
    > musze przejsc na VAT? Jaki jest pulap przychodu?
    > (bo jak mniemam o przychod chodzi).

    10 000 euro. (na rok)
    czyli jak ruszysz w listopadzie to liczysz tak:
    10 000 : 12 = X, listopad to 11 miesiac, wiec 2 miesiece do konca roku,
    wiec
    2 * X = Twoj limit, jak go przekroczysz do konca roku ( w tych 2
    miesiacach) to musisz przejsc na VAT.
    A jezeli nie od od stycznia znow liczysz z tym ze juz 10 000 e na rok.

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z

  • 3. Data: 2004-10-08 14:17:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    acha a czy warto to sobie sprawdz, przecvzytaj ten watek:
    ck3krb$n8t$...@i...gazeta.pl i odpowiedz do niego.

    P.

  • 4. Data: 2004-10-09 06:21:27
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > 10 000 euro. (na rok)
    > czyli jak ruszysz w listopadzie to liczysz tak:

    O ile ruszysz 01.11...
    :-)

    > 10 000 : 12 = X, listopad to 11 miesiac, wiec 2 miesiece do konca roku,
    > wiec
    > 2 * X = Twoj limit, jak go przekroczysz do konca roku ( w tych 2
    > miesiacach) to musisz przejsc na VAT.

    Wyliczenie jest ok, o ile rozpoczęcie będzie 1.11, bo przecież:
    "podatnik rozpoczynający wykonywanie czynności [...] jest zwolniony od
    podatku, jeżeli przewidywana przez podatnika wartość sprzedaży nie
    przekroczy, W PROPORCJI DO OKRESU prowadzonej sprzedaży kwoty (10.000 E)"
    (pomijam fakt innego liczenia obrotu dla usług maklerskich, pośrednictwa i
    in...)

    Czyli okres sprzedaży powinien być liczony co do dnia.

    Ja to bym odpowiedział tak:
    "Pułap przychodu w 2004 należy do przedziału 124,86 - 45700 zł" (1-366 dni)"
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński