  • 21. Data: 2004-10-11 17:57:51
    Temat: Re: czy mogę odliczyć VAT od:
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "toster" <t...@W...pl> wrote in message
    news:ckegbl$18e1$1@news.mm.pl...

    > A skąd to mniemanie? Zdania były podzielone...

    > I przy tym bym pozostał.
    >
    > T.

    dlaczego tak rygorystycznie?? Nie popadajmy w przesadę. Woda mineralna,
    kawa, herbata, cukier to jak najbardziej można kupić na fakturę. Z jedzeniem
    bym nie ryzykowała. Choć z kontrahentem można iść na kolację i nie
    odliczając VAT wrzucić fakturę z odpowiednim opisem w koszty RiR

    Magdi

  • 22. Data: 2004-10-11 18:13:14
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > bym nie ryzykowała. Choć z kontrahentem można iść na kolację i nie
    > odliczając VAT wrzucić fakturę z odpowiednim opisem w koszty RiR

    Pomiętając oczywiście o limicie, który jest mizerny.
    Ktoś z duzymi przychodami i dużą kwotą w tym limicie nie zastanawia się nad
    wrzuceniem serka w koszty.
    T.

  • 23. Data: 2004-10-12 08:24:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckdrke$9lk$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > To jeszcze powiedz mi co to jest za konstrukcja "prowadzenie
    > działalności na..." i czy z taki samym zapałem przyznasz że mozna
    > prowadzic dzialanośc gopodarcza "na" budowictwo, samochody, cukier i
    > szycie ubrań.

    Hmm. Ktoś tu całkiem niedawno twierdził, że przy czytaniu ustaw głównym
    mottem powinno być "co poeta chciał przez to powiedzieć"... ;)
    Na mój gust chciał "zw." dla osób fizycznych (ale już nie spółek
    cywilnych itp.), zarówno nieprowadzących jak i prowadzących działalność
    - z wyjątkiem tych, które zarabiają na udostępnianiu łącz. A że z chęci
    wyszedł polskawo-urzędowy bełkot, to inna rzecz.

    > A "na co" Ty prowadzisz działalność?

    Na wariata? ;)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 24. Data: 2004-10-12 09:16:17
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> wrote
> [...]
    > - z wyjątkiem tych, które zarabiają na udostępnianiu łącz. A że z chęci
    > wyszedł polskawo-urzędowy bełkot, to inna rzecz.

    To tylko życzeniowe myslenie. Wszystkie firmy płacą 22% VAT za Internet, a
    nie tylko providerzy. Czyli nawet zwykły zakład usługowy (np. szewski),
    który ma komputer z dostępem do Internetu otrzymuje fakturę VAT za Internet
    ze stawką 22%. I tego się trzymam.
    Ja bym takiej korekty, o której jest mowa na początku wątku, od mojego
    providera po prostu nie przyjął. Poszedłbym do mojego US i porozmawiał o tym
    z osobą prowadzącą moje sprawy Vatowskie. Nie pytam o nic nigdy panienek w
    okienku.
    T.

  • 25. Data: 2004-10-12 14:50:36
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    toster <t...@W...pl> napisał(a):

    > To tylko życzeniowe myslenie. Wszystkie firmy płacą 22% VAT za Internet, a
    > nie tylko providerzy...
    Wszystkie? Bzdura!
    Nawet jesli tylko ja [firma] (a wiem że nie tylko)
    dostaję faktury ze stawką ZW, to już to Twoje zdanie
    to tylko życzeniowe myslenie ;-P

    nocnyMarek

  • 26. Data: 2004-10-12 17:52:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, toster wrote:
    [...]
    >+ To tylko życzeniowe myslenie. Wszystkie firmy płacą 22% VAT za Internet

    Mylisz się.
    Mam stosik faktur "zw" - TPSA, SDI.

> [...]
    >+ który ma komputer z dostępem do Internetu otrzymuje fakturę VAT za Internet

    A PUŚCISZ TY ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 27. Data: 2004-10-13 06:20:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Tue, 12 Oct 2004, toster wrote:
    > [...]
    >

    > Mylisz się.
    > Mam stosik faktur "zw" - TPSA, SDI.

    A ja mam w ręku fakture na spółkę z o.o. Jest na niej neostrada i dsl.
    Neo zwolniona, dsl z VATem 22%. Na tej samej fakturze.
    Pani w Tepsa powiedziała że neostrada jest przeznaczona dla uzytkowników
    indywidualnych a dsl dla firm. Fakt że wszystko na jednej fakturze, dla
    firmy nie bedącej na dodatek osoba fizyczną, jest widac nieistotny.

    Na dodatek ja ma na firmę neo - VAt zwolniony. Mąz ma DSLa - 22% VAT.
    Żadne z nas nie nie prowadzi dzialalności "na dostep szerokopasmowy",
    cokolwiek by to znaczyło.

    Wśród klientów mam losowa albo zw albo 22%.

    Tak że może nie kierujmy się tym co tepsa wypisuje na fakturach.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 28. Data: 2004-10-13 08:05:26
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckg79n$1b3o$1@news.mm.pl>, "toster" <t...@W...pl>
    wrote:

    > "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> wrote
    >
    > To tylko życzeniowe myslenie.

    Skoro tak, to co Twoim zdaniem znaczy zapis w załączniku do ustawy?

> [...]
    > ze stawką 22%. I tego się trzymam.
    > Ja bym takiej korekty, o której jest mowa na początku wątku, od mojego

    A kolejną fakturę już ze stawką "zw."?
    Bo ja to bym o kopię tej interpretacji poprosił.

    > Poszedłbym do mojego US i porozmawiał o tym
    > z osobą prowadzącą moje sprawy Vatowskie. Nie pytam o nic nigdy panienek w
    > okienku.
    Technicznie rzecz biorąc żadna różnica, chociaż w pierwszym przypadku
    masz większą szansę, że nie będzie błędu.

  • 29. Data: 2004-10-13 08:22:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, Maddy wrote:

    > + Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > + > On Tue, 12 Oct 2004, toster wrote:
    > + > [...]
    > + > > + To tylko życzeniowe myslenie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > + A ja mam w ręku fakture na spółkę z o.o. Jest na niej neostrada i dsl. Neo
    > + zwolniona, dsl z VATem 22%. Na tej samej fakturze.

    No i na zdrowie.

    [...]
    > + Wśród klientów mam losowa albo zw albo 22%.
    > +
    > + Tak że może nie kierujmy się tym co tepsa wypisuje na fakturach.

    Moment: a którym miejscu ja *kieruję się* czymkolwiek ?? ;)
    Jeśli zmierzamy do tego że przepis jest czytelny, spójny,
    jednoznaczny i zapisany zgodnie z ustawą o języku (czytaj:
    zgodny z normami akceptowanymi przez Radę Języka Polskiego)
    to możemy z góry zgodzić się co do wspólnego stanowiska ;) !

    Ja *tylko* (za to *stanowczo*) protestowałem przeciwko tezie
    że "wszyscy płacą VAT" (w dorozumieniu: wykazany na f-rze).

    Ja *nie płacę* !
    Ty nie płacisz.
    Wspomniana przez ciebie spółka nie płaci.
    Losowa (jak rozumiem - istotna) część twoich klientów nie płaci.
    Czego jeszcze chcieć ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 30. Data: 2004-10-13 09:21:36
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckihmv$3fe$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy <m...@e...com.pl>
    wrote:

> [...]
    > indywidualnych a dsl dla firm. Fakt że wszystko na jednej fakturze, dla
    > firmy nie bedącej na dodatek osoba fizyczną, jest widac nieistotny.

    Maddy, jesteś genialna. Toć zwolnienie jest przedmiotowe...