eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy odsetki po nakazie sądowym to zysk ? a koszty adwokackie ? › Re: czy odsetki po nakazie sądowym to zysk ? a koszty adwokackie ?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy odsetki po nakazie sądowym to zysk ? a koszty adwokackie ?
    Date: Mon, 12 Nov 2007 19:55:55 +0100

    On Fri, 9 Nov 2007, jarecki wrote:

    > tylko wydaje mi się, że czekając na spóźnioną zapłatę za towar,
    > nie mogłem obracać pieniędzmi, więc poniosłem stratę,
    > a odsetki ustawowe mi to rekompensują,

    Doceniam ten p. widzenia, ale ustawodawca postanowił inaczej:
    WSZELKIE kary umowne mają "zastąpić uzyskiwanie przychodu".
    "Stratę" w Twoim rozumieniu określasz tak, że "nie mogłeś
    zarobić". Jakbyś NIE ZAROBIŁ, to byś nie miał przychodu.
    Ale skoro JEDNAK zarobiłeś (po prawdzie tylko odsetki), to
    ów zarobek jest opodatkowany TAK SAMO, jakbyś go zarobił
    w inny sposób.

    pzdr, Gotfryd