    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy sie z tym zgadzacie diety właściciela firmy
    Date: Sat, 19 Feb 2005 23:09:27 +0100

    On Sat, 19 Feb 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
    >+
    >+ > W świetle obowiązujących przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób
    >+ > fizycznych brak jest podstaw do uznania za koszt uzyskania przychodów
    >+ > wydatków właściciela firmy na jego wyżywienie w czasie podróży odbywanej w
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ > związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Okoliczność, że pracownikowi
    >+ > firmy przysługują diety za czas podróży służbowej nie daje podstaw do
    >+ > stosowania tej zasady dla właściciela firmy wyrok NSA z 10 czerwca 1999 r.,
    >+ > sygn. akt I SA/Kr 688/98, niepublikowany.

    Ja mam pytanie: ów tekst to jest *tekst wyroku* czy *tekst komentarza* ?
    BO IMO nastąpiło pomieszanie pojęć: dieta nie jest "wydatkiem na
    wyżywienie" (tylko "ryczałtowym dodatkiem") aczkolwiek *występuje*
    ogranicznie diety jeśli *pracownikowi* firma zwraca koszty (lub część)
    wyżywienia.
    Przeciez "sobie" prowadzący DG nie jest w stanie "zwrócić" :)

    >+ Nie wiem czy w tym wypadku chodziło o diety.
    >+ Przecież zgodnie z par.14 ust.2 pkt 5 Rozp. MF w spr. KPiR wyraźnie zezwala
    >+ zaliczać w KUP diety osób prowadzących DG.

    Oczywiście.
    Obstawiam że któryś właściciel zechciał zaliczyć w KUP zamiast
    19/20/21 zł (zależnie od okresu) np. obiad za 200 zł :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)