    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy tak można ?
    Date: Fri, 21 Feb 2003 09:47:05 +0100

    On Thu, 20 Feb 2003, barysza wrote:
    [...]
    >+ Ja świadczę usługę i to okazjonalnie. Nie chcę zawierać umowy o dzieło ani
    >+ umowy zlecania i zakładać DG ażeby nie płacić haraczu.

    DG jest tylko częsciowo skorelowana z rodzajem umowy: ważniejsze
    jest kto jest stroną umowy.
    Jeśli świadczysz umowę na rzecz "firmy" (podmiotu gospodarczego)
    to możesz "umowę wykonać osobiście" - i przy um. o dzieło twój
    kontrahent jest płatnikiem podatku a ZUSu nie ma.
    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nie prowadzących DG
    (z drobnymi wyjątkami !) jest właśnie DG...

    pzdr, Gotfryd