eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy transakcja kupna/sprzedazy miedzy osobami fizycznymi jest opodatkowana? › Re: czy transakcja kupna/sprzedazy miedzy osobami fizycznymi jest opodatkowana?
  • Data: 2013-11-20 23:14:59
    Temat: Re: czy transakcja kupna/sprzedazy miedzy osobami fizycznymi jest opodatkowana?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Nov 2013, cef wrote:

    > Tez sie nie znam, ale gdyby tak sie zaglebic, to unikniecie spreadu
    > jest wlasnie osiagnieciem pewnego rodzaju korzysci,

    A ja powiem, że tylko unknięciem straty ;)

    > które dosc latwo zakwalifikowac jako niedoplatne swiadczenie.

    IMVHO wcale nie tak łatwo.
    "Świadczenie sobie" (dla siebie) nie jest opodatkowane, bo musielibyśmy
    płacić podatek dochodowy od różnicy w cenie chleba, masła lub margaryny
    i czegoś co dorzucamy na wierzch, a gotowej kanapki, dla kanapki
    zrobionej DLA SIEBIE :>
    Na podobnej zasadzie, sprzedając innej osobie własną rzecz, np. samochód,
    z pominięciem pośrednika (komisu lub skup-sprzedaż) też unikamy "strat",
    czyli opłaty za to, że ktoś coś robi ZA NAS.
    IMVHO właśnie ten element kładzie "prostotę" tezy o dopuszczalności
    opodatkowania czynności wykonywanych "dla siebie" - bo można by spytać,
    dlaczego nie przyjąć, że OBIE strony mają obowiązek skorzystania
    z komisantów, którzy z kolei skorzystają z pośredników, a tym samym
    kwota "nieodpłatnego świadczenia" mogłaby wynosić >80% :> (i nalezny
    podatek dałoby się zbliżyć do 100% wartości przedmiotu transakcji).

    :D

    pzdr, Gotfryd