    From: "aaa" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy umowa kupna-sprzedaży moze być dowodem księgowym
    Date: Tue, 22 Aug 2006 13:55:43 +0200

    > Powtórzę to co Gotfryd pisze stale na temat umów ;)
    >
    > 1. Na podstawie czego sądzisz, że ta umowa jest dowodem wykonania umowy?
    > Czy tam gdzieś jest np dopisek w stylu: "towar przekazano, zapłatę
    > otrzymałem"? Jeśli tak, to IMHO ten dopisek wraz z umową jest
    > dokumentem wystarczającym do księgowania. I jak sądzę numer umowy jest
    > numerem całego dokumentu. W wypadku ogólnym oprócz umowy przydałby sie
    > rachunek. Może być oczywiście na jednej kartce z umową.
    >
    > 2. Przeczytaj jeszcze raz w rozporządzeniu kiedy KUP można dokumentować
> [...]

    Czyli jesli mam napisane w jednym z podpunktów umowy:
    "sprzedający kwituje otrzymanie wymienionej kwoty, a Kupujący odbiór
    przedmiotu"
    to jak myslicie, może to zostać zaksiegowane w KPiR?

    Rachunku raczej nie wystawi mi osoba sprzedajaca towar (na ogół jest to
    zwykły osobnik, nie prowadzący żadnej DG)

    pozdrawiam
    Robert