    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy umowa kupna-sprzedaży moze być dowodem księgowym
    Date: Wed, 23 Aug 2006 15:28:26 +0200

    On Tue, 22 Aug 2006, t wrote:

    > To ja się spytam jaka jest podstawa prawna do wystawienia takiego rachunku :)
    > Bo jeżeli przeciez do KPiR nie można wpisać każdego świstka ze słowem
    > RACHUNEK.

    IMVHO Ordynacja podatkowa a contrario.
    Zapis art. 87 stanowi że "prowadzący DG są obowiązani wystawiać
    rachunki", nie ustanawia więc takiego obowiązku dla nie prowadzących
    DG ale również nie zakazuje.
    Po przeczytaniu art. 87 trzeba by znaleźć przepis zakazujący wystawiania
    rachunków przez osoby do tego nie zobowiązane :)

    Natomiast podejrzewam że atakujesz inny punkt programu niż ten o który
    chodzi - a chodzić może o dwa z których teraz pierwszy:
    - "umowa nie jest dowodem księgowym", co jureq wyłożył, a ja dodam
    jeszcze że zapis "towar wydano" jest protokołem przekazania
    zaś "zapłacono gotówką" dowodem zapłaty - i te elementy nie
    są częścią umowy :) (jak to K.C. stanowi - jak nad umową
    pożyczki napisze się "umowa o dzieło" to nie stanie się przez
    to umową o dzieło lecz pozostanie umową pożyczki, więc napisanie
    nad stwierdzeniem "towar wydano" tytułu "umowa" nie powoduje
    że ten zapis jest umową, jest protokołem wydania i już)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)