eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy vat naliczony od zakupu można odliczyć tylko w m-cu kiedy jest zw. z nim sprzedaż opodatkowana? › Re: czy vat naliczony od zakupu można odliczyć tylko w m-cu kiedy jest zw. z nim sprzedaż opodatkowana?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy vat naliczony od zakupu można odliczyć tylko w m-cu kiedy jest zw.
    z nim sprzedaż opodatkowana?
    Date: Tue, 22 Mar 2005 23:10:45 +0100

    On Tue, 22 Mar 2005, wojtek wrote:

    >+ Użytkownik "wojtek" <d...@w...pl> napisał
    >+ > > Istotny jest fakt istnienia związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy
    >+ > zakupem
    >+ > > a przychodem, a taki związek niewątpliwie istnieje.
    [...]
    >+ tu tez czytam że : Związek zakupów ze sprzedażą
    >+ opodatkowaną musi wystąpić w momencie
    >+ dokonywania zakupu

    Naciągają IMO.
    Przy takim podejściu prawo do odliczania VAT od ST by
    nie przysługiwało :[
    O prawie do odliczenia jak na mój gust decyduje *przeznaczenie*
    zakupu... kto przeciw ? :)
    A ustawa wyłączenie zapisuje w pozornie pokrętny sposób:
    ++++
    Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku
    należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby
    być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu
    przepisów o podatku dochodowym, [...]
    ----

    Taki zapis powoduje że jeśli coś *mogłoby* i to choć *pośrednio*
    (amortyzacja...) być KUP oraz jest *przeznaczone* dla uzyskania
    przychodów opodatkowanych to IMO nie ma jak się przyczepić.
    Oczywiście jeśli takiego "przeznaczenia" nie sposób wskazać
    to trzeba zastosować takie rozliczenie (brak odliczenia dla zw,
    odliczenie wg. proporcji dla wydatków "ogólnych") jaki wynika
    z "przeznaczenia".
    Dobrze gadam ?

    >+ i następnie zakupy te powinny posłużyć prowadzonej przez
    >+ podatnika działalności podlegającej opodatkowaniu

    *OCZYWIŚCIE*.
    Na pytanie co się dzieje jeśli *faktycznie* nastąpiła zmiana
    przeznaczenia... :)
    Przy ST zapis jest w art. 91.8
    Na moje oko zapis art. 91.7 dotyczy wszystkich towarów...
    mylę się ?

    >+ http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=525
    >+ i już nie wiem nic

    No czekaj. "Aport" być *przeznaczony* na apart i moim
    zdaniem US odnosi się do takiego stanowiska... trudno
    wskazać inne "przeznaczenie" wkładu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)