  • 11. Data: 2004-06-30 20:20:19
    Temat: Re: czy warto wejść w spółk
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cbud4k$fii$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > panie! jakie udziały??????? wspólnik nie odpowiada za zobowiązania spółki
    > spólce kapitałowej!!!!!!!

    Nie zrozumiałeś pytania - chodziło o to, że jeden ze wspólników może mieć
    problemy z US lub innymi wierzycielami z tytułów innych niż prowadzenie
    działalności w formie spółki z Łukaszem Kalińskim (lub jego kolegą).

    Nie chodzi o zobowiązania podjęte przez tę nową spółkę.

    Pozdr,
    MooSHEL

  • 12. Data: 2004-06-30 20:22:42
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Użytkownik "vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    działalności w formie spółki z Łukaszem Kalińskim (lub jego kolegą).

    Nie chodzi o zobowiązania podjęte przez tę nową spółkę.

    Tak właśnie zakładałem że mogę się mylić - napiszesz czemu nie?

    Pozdro,
    MooSHEL

  • 13. Data: 2004-06-30 20:32:48
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    > Otóż to - za zobowiązania skarbowe. Nie cywilne. Nie trzeba od razu na
    > podatkach kombinować, natomiast w przypadku jakiejś klapy biznesowej to
    > komornik nie przychodzi i nie zajmuje majątku ani wspólników, ani zarządu
    > za długi wobec jakiejś innej firmy. I to jest zaleta.

    Mała nieścisłość - zarząd spółki z o.o. odpowiada za WSZYSTKIE zobowiązania
    spółki. Jedynym sposobem by się od nich uwolnić jest złoszenie upadłości.

    Dodatkowo odpowiada za szkodę wyrządzoną spółce, także poprzez zaniechanie.

    Pozdr,
    MooSHEL

  • 14. Data: 2004-06-30 20:51:28
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@p...pl> napisal(a):
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    >
    > Mała nieścisłość - zarząd spółki z o.o. odpowiada za WSZYSTKIE zobowiązania
    > spółki. Jedynym sposobem by się od nich uwolnić jest złoszenie upadłości.

    Oczywiście. Tyle że po zgłoszeniu odpowiedzialności AFAIK i tak pójdą do
    pierdla za zobowiązania podatkowe, bo od nich upadłość nie ratuje.
    Inaczej byłyby spółki z kapitałem 50k robiące przekręt np. na 10 milionów
    VATu, a następnie ogłaszające upadłość z powodu zauważenia błedu w księgach
    na 10 milionów. ;-)

    > Dodatkowo odpowiada za szkodę wyrządzoną spółce, także poprzez zaniechanie.

    To trudno udowodnić, a poza tym czy do ścigania tego nie musi być
    wniosku udziałowców?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 15. Data: 2004-06-30 21:00:44
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@p...pl> napisal(a):
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    >
    > Mała nieścisłość - zarząd spółki z o.o. odpowiada za WSZYSTKIE zobowiązania
    > spółki. Jedynym sposobem by się od nich uwolnić jest złoszenie upadłości.

    Oczywiście. Tyle że po zgłoszeniu upadłości AFAIK i tak pójdą do

  • 16. Data: 2004-07-01 10:37:20
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Nie zrozumiałeś pytania - chodziło o to, że jeden ze wspólników może mieć

    to chyba ty nie zrozumiales. ja prostowalem a nie odpowiadalem

    > Nie chodzi o zobowiązania podjęte przez tę nową spółkę.

    cytat z twojej wypowiedzi " Załóżcie spółkę kapitałowš "

    > Tak właśnie zakładałem że mogę się mylić - napiszesz czemu nie?

    bo wlasnie komorik sciagnal dla mnie w ten sposob czesc dlugu