  • 1. Data: 2004-06-30 05:06:46
    Temat: czy warto wejść w spółkę
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    jeden znajomy ma DG zajmującą się handlem.

    Chciałby rozpocząć dodatkową działalność - tym razem usługową - w formie
    spółki cywilnej z kolegą, który jest osobą w 100% godną zaufania ale
    niestety ma jakieś 'szemrane interesy' na boku.

    Rozumiem, że gdy Urząd Skarbowy 'doczepi się do tego kolegi' to jest
    możliwe/oczywiste, iż zajęty zostanie majątek tej spółki?
    Jeżeli tak, to czy jest możliwość zabezpieczenia majątku spółki, a przede
    wszystkim znajomego, przed, nazwijmy to, wierzycielami tego kolegi?

    Napomknę jedynie, iż to znajomy będzie w 95% się tym zajmował, a kolega
    tylko finansował.
    :-)

    Proszę o komentarze

    pozdrawiam
    lukasz kaliński

  • 2. Data: 2004-06-30 07:13:03
    Temat: Re: czy warto wejść w spółkę
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > spółki cywilnej z kolegą, który jest osobą w 100% godną zaufania ale
    > niestety ma jakieś 'szemrane interesy' na boku.

    Sorry, ale powyzsze sformulowania wykluczaja sie wzajemnie. Albo ktos jest
    godny zaufania, albo ma szemrane interesy.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 3. Data: 2004-06-30 07:39:35
    Temat: Re: czy warto wejść w spółk
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

> [...]
    > Jeżeli tak, to czy jest możliwość zabezpieczenia majątku spółki, a przede
    > wszystkim znajomego, przed, nazwijmy to, wierzycielami tego kolegi?

    Załóżcie spółkę kapitałową - wtedy US będzie mógł jedynie zająć udziały
    kolegi w spółce nie zaś majątek samej spółki.

    Co do spółki osobowej: majątek przekazany do spółki cywilnej (lub przez nią
    nabyty w trakcie działalności) przestaje być wyłączną własnością wspólnika,
    staje się jego WSPÓŁWŁASNOŚCIĄ. Dlatego *IMHO* komornik nie może prowadzić
    egzekucji z tego majątku poprzez jego zajęcie i sprzedaż - może jedynie
    sprzedać UDZIAŁ w tym majątku. Co po primo nie będzie łatwe, a po secundo
    nie zaszkodzi spółce - po prostu zmieni się wspólnik.

    Ale tego powyżej nie jestem na 100% pewien....

    Pozdro,
    MooSHEL

  • 4. Data: 2004-06-30 10:15:26
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Załóżcie spółkę kapitałowš - wtedy US będzie mógł jedynie zajšć udziały
    > kolegi w spółce nie zaœ majštek samej spółki.

    czlonkowie zarzadu odpowiadaja calym swoim majatkiem za zobowiazania
    karno-skarbowe :( pytanie: kto bedzie w zarzadzie :)

    > wspólnika, staje się jego WSPÓŁWŁASNOŒCIĽ. Dlatego *IMHO* komornik nie
    > może prowadzić egzekucji z tego majštku poprzez jego zajęcie i sprzedaż
    > - może jedynie sprzedać UDZIAŁ w tym majštku.

    chyba jednak nie

    vladi

  • 5. Data: 2004-06-30 10:19:46
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > który jest osobą w 100% godną zaufania ale
    > niestety ma jakieś 'szemrane interesy' na boku.

    hmm....
    1. pierwsza zasada: nie ma czegos takiego jak zaufanie w biznesie....
    2. druga zasada: zawsze chron najpierw wlasny tylek

    jesli natomiast rola tej osoby sprowadza sie jedynie do finansowania, to
    najlepiej zalozyc wlasna DG i dla zabezpieczenia spisac umowe pozyczki lub
    wystawic weksel

    vladi

  • 6. Data: 2004-06-30 11:50:12
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <x...@i...pl> napisal(a):

    > czlonkowie zarzadu odpowiadaja calym swoim majatkiem za zobowiazania
    > karno-skarbowe :( pytanie: kto bedzie w zarzadzie :)

    Otóż to - za zobowiązania skarbowe. Nie cywilne. Nie trzeba od razu na
    podatkach kombinować, natomiast w przypadku jakiejś klapy biznesowej to
    komornik nie przychodzi i nie zajmuje majątku ani wspólników, ani zarządu
    za długi wobec jakiejś innej firmy. I to jest zaleta.

    A poza tym to ludzie wiedzą, kogo dawać do zarządu - znajomy ma chorego
    psychicznie lumpa jako prezesa, bez majątku, a i małe szanse na
    wsadzenie go do paki ze względu na żółte papiery... ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-06-30 12:32:29
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najlepiej zalozyc wlasna DG i dla zabezpieczenia spisac umowe pozyczki lub

    A może niech zostanie komandytariuszem?

    tp

  • 8. Data: 2004-06-30 12:51:04
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "MooSHEL" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Załóżcie spółkę kapitałową - wtedy US będzie mógł jedynie zająć udziały

    panie! jakie udziały??????? wspólnik nie odpowiada za zobowiązania spółki w
    spólce kapitałowej!!!!!!!

  • 9. Data: 2004-06-30 13:06:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bella napisał:

    > Użytkownik "MooSHEL" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    >

    > panie! jakie udziały??????? wspólnik nie odpowiada za zobowiązania spółki w
    > spólce kapitałowej!!!!!!!

    A mnie się dziwnie wydaje że odpowiada "do wysokości wiesionego wkładu".
    To jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ograniczoną do
    wysokości wniesionego kapitału) a nie z brakiem odpowiedzialności.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-06-30 18:29:38