  • 11. Data: 2006-03-23 03:05:40
    Temat: Re: czy warto zminiac miejsce zamieszkania w US?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SuperAndzia wrote:
    > Przez jakies 3 lata rozliczalismy sie z mezem w Krakowie a zameldowani
    > bylismy w zupelnie innych miejscach,
    > niebylo koniecznosci skladania zadnych papierow do wczesniejszego US
    > wystarczylo dolaczyc NIP3 do PITa skladanego w Krakowie.

    Zgadza się.

    > US interesuje sie tylko i wylacznie "adresem zamieszkania" a nie
    > zameldowania !!
    zgadza się.

    > To jest jakis absurd ale przerabialem to przy okazji rejestracji auta i taki
    > jest stan faktyczny nie wiem jakie sa podstawy prawne ale dla US to ty
    > mieszkasz tam gdzie podales w NIP3 jako adres zamieszkania wogole ich nie
    > interesuje gdzie sie jest zameldowanym

    Podstawa prawna jest w całej ustawie, gdzie roi sie od zwrotów miejsce
    zamieszkania i ani razu nie pada zwrot miejsce zameldowania.
    No i słusznie. Przynajmniej nikt fikcji nie uprawia.

    > Co wiecej. w poprzednim roku zlozylismy PITy do nowego US tez w krakowie ale
    > jednak innego, okazalo sie ze wszytskie PITy poszly do innego urzedu.
    > zostalismy wezwani, okazalo sie ze skoro przeprowadzilismy sie po nowym roku
    > wiec rozliczenie jest za okres gdy mieszkalismy na starm miejsciu wiec
    > przyjto od nas te wyjasnienia, i US sam przeslal papiery do wlasciwego nam
    > poprzedniego US i jeszcze przepraszali ze moze sie zdarzyc ze nie zdaza nam
    > oddac zwrotu w okresie 2 miesiecy.

    Pit wysyła się do urzędu gdzie mieszkało się na dzień 31 grudnia.
    Napisane jak byk na pierwszej stronie pit zdaje się.

    > Takie sa nasze doswiadczenia z US :)

    Całkiem pozytywne.

  • 12. Data: 2006-03-23 09:00:17
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > To chyba wszystko wyjasnia. To ze NIEOFICJALNIE mieszkasz w miescie Y,
    > niczym nie skutkuje. US jest ze wzgledu na miejsce zameldowania;

    W swietle wypowiedzi SuperAndzi i poszperania troche po sieci, odwoluje tezy
    zawarte w moim poprzednim poscie. Wynikaly one z dotychczasowych moich
    doswiadczen z US. Mea culpa.

    pozdrawiam,
    marp

  • 13. Data: 2006-03-23 12:42:16
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To chyba wszystko wyjasnia. To ze NIEOFICJALNIE mieszkasz w miescie Y,
    > niczym nie skutkuje. US jest ze wzgledu na miejsce zameldowania; zaloze
    > sie
    > ze koszty uzyskania tez masz zwiekszone ze wzgledu na inne miejsce
    > zameldowania niz pracy.

    bzdura, ale moze podasz podstawe prawna?? :)

    Jacek

  • 14. Data: 2006-03-23 12:42:49
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "ZauraK" <n...@n...none> napisał w wiadomości

    > A znowu zmianę miejsca zamieszkania jest obywatel zobowiązany zgłaszać.
    > Niepamiętam tylko po ilu dniach przebywania w danym miejscu należy fakt
    > pobytu zgłosić.

    Ale US nie interesuje Twoj wpis w DO

    Jacek