  • 1. Data: 2006-03-21 19:28:07
    Temat: Duża ulga budowlana
    Od: "lewjulian" <l...@p...onet.pl>

    Witam!
    Pytanie mam dość nietypowe bo w zasadzie nie dotyczy rozliczenia podatkowego
    za rok bieżący a przyszłości. Chodzi o to, że na zasadzie praw nabytych mogę
    jeszcze przez kilka lat odliczać wpłaty do Kasy Mieszkaniowej, a moje pytanie
    dotyczy tego czy limit dużej ulgi powinien być w latach przyszłych zmieniany
    (zwiększany)? Pytam, gdyż nie wiem jaka zasada w odniesieniu do tego limitu
    obowiązuje a jednocześnie zauważyłem, że przynajmniej od 3 lat się nie
    zmieniła a jeżeli coś pamiętam to to, że powinna być obliczana w oparciu o
    cenę 1 m2 podawanego przez GUS za "jakiś" okres. Może się nie zmieniła w
    ostatnich latach bo spadła cena?
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-03-22 03:31:31
    Temat: Re: Duża ulga budowlana
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lewjulian wrote:
> [...]
    > cenę 1 m2 podawanego przez GUS za "jakiś" okres. Może się nie zmieniła w

    Hmm, trzeby by poszukać w ustawie parę lat wstecz jak ten limit był
    definiowany.
    Patrząc na tegoroczny pit nie ma tam już miejsca na zwiększanie limitu,
    wiec
    a) albo był tak zdefiniowany, że nie ma szans się zwiększać
    b) albo ktoś o tym zapomniał
    c) nikt nie zapomniał, tylko w tym roku się nie zwiększył, więc nie ma
    rubryczki, a jak się zwiększy to rubryczka się pojawi.

  • 3. Data: 2006-03-22 08:51:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, witek wrote:

    > Hmm, trzeby by poszukać w ustawie parę lat wstecz jak ten limit był
    > definiowany.
    [...]
> [...]
    > c) nikt nie zapomniał, tylko w tym roku się nie zwiększył, więc nie ma
    > rubryczki, a jak się zwiększy to rubryczka się pojawi.

    d) zmieniono nazwę stosownego parametru, dzięki czemu ustawodawca
    lub rząd zgrabnie zostawił zamiecione pod dywan zobowiązanie
    do rewaloryzacji bez możliwości jego wykonania.

    Przykładem jest "minimalna płaca", zastąpiona "najniższym wynagrodzeniem"
    (albo na odwrót, pamieć mam dobrą ale krótką ;)) co powoduje taki
    właśnie skutek: wypłacać trzeba coś 850 zł min, ale do wskaźników
    bierze się kwotę bodaj ok. 800 zł (ostatnia kwota wg "starej" nazwy).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-24 13:37:15
    Od: l...@p...onet.pl

    > [...]
    >
    > d) zmieniono nazwę stosownego parametru, dzięki czemu ustawodawca
    >  lub rząd zgrabnie zostawił zamiecione pod dywan zobowiązanie
    >  do rewaloryzacji bez możliwości jego wykonania.

    Jak to się ma do "praw nabytych"? Czy nabywa się prawa do odliczania ale na
    innych zasadach?

  • 5. Data: 2006-03-28 15:23:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Mar 2006 l...@p...onet.pl wrote:

    > Jak to się ma do "praw nabytych"? Czy nabywa się prawa do odliczania ale na
    > innych zasadach?

    Ano własnie za zasadach "znikniętych", czyli starych.
    Prawa odebrać nie można, ale usunięcie parametru z przepisów powoduje
    że rewaloryzacja nie ma zastosowania. Taki haczyk :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-04-03 12:54:01
    Od: l...@p...onet.pl

    >  Ano własnie za zasadach "znikniętych", czyli starych.
    >  Prawa odebrać nie można, ale usunięcie parametru z przepisów powoduje
    > że rewaloryzacja nie ma zastosowania. Taki haczyk :]

    Czy to "szkoła" Kalisza szy ś.p. Falandysza?

  • 7. Data: 2006-04-04 05:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Apr 2006 l...@p...onet.pl wrote:

    > Czy to "szkoła" Kalisza szy ś.p. Falandysza?

    Nie mam pojęcia co za "szkoła", opisuję praktykę kolejnych rządów.
    Nieistniejąca płaca minimalna (czy na odwrót, w każdym razie kwota
    mniejsza niż 800zł) JEST AFAIK podstawą do liczenia paru świadczeń.
    Mylę się?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)