  • 1. Data: 2006-03-21 19:24:35
    Temat: ulga internetowa + niepracujaca zona 2
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    W poprzednim watku troche sie na mnie wyzyto.
    Przezylem, ale odpowiedzi nie uzyskalem.

    Pytanie brzmialo:
    Jak odliczyc wydatki zony na internet, skoro nie ma dochodu.
    Chodzilo oczywiscie o rozliczenie wspolne.
    Jupiter (program) poprostu nie uwzględnia tego odliczenia.
    W PIT-O w poz 22 jest wpisana kwota, a w PIT-37 poz 92 jest 0,00.

    pozdrawiam
    Jurek S.

  • 2. Data: 2006-03-21 22:54:57
    Temat: Re: ulga internetowa + niepracujaca zona 2
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, Jurek S. wrote:

    > W poprzednim watku troche sie na mnie wyzyto.
    > Przezylem, ale odpowiedzi nie uzyskalem.

    Chyba jednak była ;)

    > Pytanie brzmialo:
    > Jak odliczyc wydatki zony na internet, skoro nie ma dochodu.

    "nie da się".
    Przecież to wyglądało na oczywiste - *ulga* polega na tym
    że podatku płaci się *mniej*, przy czym jest to rozumienie
    potoczne takie dla pierwszoklasistów :) (bez urazy prosimy!)
    nie uwzględniające liczb ujemnych, ulga nie może przyjąć
    postaci dotacji.
    Jak można zapłacić MNIEJ, skoro nie płaci się NIC ?
    Ulga jest "swoja", fakt wspólnego rozliczenia nie ma
    NIC wspólnego z ulgą na Internet - owo wspólne rozliczanie
    jest swojego rodzaju ulgą, która nie jest NIJAK powiązana
    z tą na Internet!
    No to grupowicze pokpiwali pytając czy te pieniądze drukuje...
    Bo niby *od czego* chce odliczać, jak *własnego* podatku
    nie płaci ?

    Literalnie brzmi to tak:

    +++
    2. Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa
    w art. 3 ust. 1, między którymi istnieje wspólność majątkowa,
    pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy,
    mogą być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony
    we wspólnym zeznaniu rocznym, z zastrzeżeniem art. 6a,
    opodatkowani łącznie od sumy swoich dochodów określonych
    zgodnie z art. 9 ust. 1 i 1a, po uprzednim odliczeniu,
    odrębnie przez każdego z małżonków, kwot określonych
    w art. 26; [...]
    [...]
    Art. 26.
    1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3,
    art. 28-30 oraz art. 30a-30c, stanowi dochód ustalony zgodnie
    z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6
    lub art. 24b ust. 1 i 2 lub art. 25,
    po odliczeniu kwot:
    [...]
    6a) wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania
    sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania
    podatnika w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym
    kwoty 760 zł,
    [...]

    Teraz ci pasuje ?
    WŁASNE ulgi odlicza się od WŁASNYCH dochodów.
    Ulga na internet jest "osobista", dotyczy podatnika.

    > Chodzilo oczywiscie o rozliczenie wspolne.
    > Jupiter (program) poprostu nie uwzględnia tego odliczenia.

    Robi tak jak ustawodawca chciał!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-22 03:28:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jurek S. wrote:
    > W poprzednim watku troche sie na mnie wyzyto.
    > Przezylem, ale odpowiedzi nie uzyskalem.
    >
    > Pytanie brzmialo:
    > Jak odliczyc wydatki zony na internet, skoro nie ma dochodu.

    Nie da się, bo ona nie ma z czego odliczyć.
    Koniec kropka.

  • 4. Data: 2006-03-22 16:46:07
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    Dzieki.
    Tak to chcialem uslyszec.

    Od dziś zadnego internetu!!!
    Chyba, ze jakiś dochod mniem tu zrobi :)

    Jurek S.

  • 5. Data: 2006-03-23 03:06:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jurek S. wrote:
    > Dzieki.
    > Tak to chcialem uslyszec.
    >
    > Od dziś zadnego internetu!!!
    > Chyba, ze jakiś dochod mniem tu zrobi :)
    >
    > Jurek S.

    Tak trzymać,
    Nie można samej śmietanki spijać i nic nie robić,

  • 6. Data: 2006-03-23 10:11:58
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Jupiter (program) poprostu nie uwzględnia tego odliczenia.

    Możesz spokojnie odliczyć. Weź sobie ręcznie wypisz tego PIT-a i będziesz
    miał spokój :-).

  • 7. Data: 2006-03-23 10:18:35
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Możesz spokojnie odliczyć. Weź sobie ręcznie wypisz tego PIT-a i będziesz
    > miał spokój :-).

    Tzn. chyba jednak nie możesz ;-))). Faktycznie przyjrzałem się deklaracji
    dokładnie i stwierdzam, że jest cwanie zrobiona :-). Najpierw dla każdego z
    osobna robisz odliczenie a potem dopiero sumujesz. Czyli niestety kicha...
    Zmień u dostawcy żeby faktury były na Ciebie i po sprawie...