  • 1. Data: 2006-03-21 19:28:27
    Temat: komputer - czy moge pracowac na prywatnym
    Od: Bartłomiej <e...@s...pocztowa>

    Planowalem wprowadzic prywatny komputer do EŚT, ale chciałbym też sobie na
    nim od czasu do czasu pograć. Moja działalność wymaga komputera. Czy US nie
    będzie miał nic przeciwko jak będę pracował na komputerze prywatnym?

    Bartłomiej

  • 2. Data: 2006-03-21 22:39:42
    Temat: Re: komputer - czy moge pracowac na prywatnym
    Od: bartko <a...@p...ds6.pg.gda.edu.net.pl>

    Dnia Tue, 21 Mar 2006 20:28:27 +0100, Bartłomiej napisał(a):

> [...]
    > nim od czasu do czasu pograć. Moja działalność wymaga komputera. Czy US nie
    > będzie miał nic przeciwko jak będę pracował na komputerze prywatnym?

    i czy wtedy programy komputerowe moge wliczac w koszty?

    Bartek
    gg: 6778862

  • 3. Data: 2006-03-21 22:59:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, Bartłomiej wrote:

> [...]
    > nim od czasu do czasu pograć. Moja działalność wymaga komputera. Czy US nie
    > będzie miał nic przeciwko jak będę pracował na komputerze prywatnym?

    Ekhm... no komputer "firmowy" też jest prywatny, czyż nie ?
    Jak rozumiem trochę nieporęcznie pisać o osobistym komputerze
    osobistym :], ale tak by wypadało - pewnie o to chciałeś spytać ;)
    Temat był relatywnie niedawno - przepis który MÓGŁ bruździć w przypadku
    KPiR skreślono coś w 2003 roku, o innych (przepisach) nie wiem, ale
    z braku wróżek nie wiemy czy rozliczasz ryczałt więc... nie wiemy.

    A co do gier: coś wadzi potestować od czasu do czasu firmowy
    komp czy się nie zepsuł ??
    Gry to robią (testują znaczy) idealnie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-21 23:20:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Mar 2006, bartko wrote:

    > i czy wtedy programy komputerowe moge wliczac w koszty?

    Programy są osobną kategorią majątku - "wartości niematerialne
    i prawne", od 3500 zł obowiązkowo podlegają wpisowi do ewidencji
    (i amortyzacji), poniżej jest zwolnienie od obowiązku (nadal
    MOŻNA) i można dawać "wprost w koszt".
    Warunki są zapisane w ustawie - "nabyte nadające się do gospodarczego
    wykorzystania w dniu przyjęcia do używania".
    Przecież program na który nabyto licencję można wykorzystywać na
    wynajętym komputerze na przykład - nie ma żadnych ograniczeń.
    A jak ktoś zna to niech się przyzna :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-03-22 07:30:11
    Od: bartko <a...@p...ds6.pg.gda.edu.net.pl>

    Dnia Tue, 21 Mar 2006 23:59:44 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A co do gier: coś wadzi potestować od czasu do czasu firmowy
    > komp czy się nie zepsuł ??

    znaczy gry to maly problem, moge powiedziec, ze pisze recenzje. gorzej np.
    z matlabem na licencji studenckiej, ktos pomysli, ze wykorzystuje go do
    dzialan firmowych, a wtedy bron mnie Panie Boze :-)

    Bartek
    gg: 6778862

  • 6. Data: 2006-03-22 08:55:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Mar 2006, bartko wrote:

    > z matlabem na licencji studenckiej, ktos pomysli, ze wykorzystuje go do
    > dzialan firmowych, a wtedy bron mnie Panie Boze :-)

    A, to co innego.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-22 13:31:18
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "bartko" <a...@p...ds6.pg.gda.edu.net.pl> napisał w
    wiadomości news:1172hye9u0c9z.nunxi074yeon.dlg@40tude.net...

    > i czy wtedy programy komputerowe moge wliczac w koszty?
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    > Bartek
    > gg: 6778862
    Mozesz pracowac na prywatnym komputerze, a programy ścisle zwiazane z praca
    wliczać w koszty.Powodzenia.

  • 8. Data: 2006-03-22 14:00:12
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > z matlabem na licencji studenckiej, ktos pomysli, ze wykorzystuje go do
    > dzialan firmowych, a wtedy bron mnie Panie Boze :-)

    100% racji. Poza tym tak jak Godfryd napisał ograniczeń nie ma. Dla US i tak
    nie ma rozgraniczenia co jest w jednoosobowej działalności " firmowe " a co
    całkowicie prywatne. W razie nie daj Boże wpadki będą kosili z majatku
    firmowego i prywatnego czego nie życzę.

  • 9. Data: 2006-03-22 17:48:51
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Bartłomiej wrote:
> [...]
    > nim od czasu do czasu pograć. Moja działalność wymaga komputera. Czy US nie
    > będzie miał nic przeciwko jak będę pracował na komputerze prywatnym?

    przy okazji zapytam jak mozna wciagnac "osobisty" komputer do EST ??
    Moglby ktos podeslac jakis wzorzec/link, byloby bardzo milo.

    pozdrawiam i dzieki,
    Marras

  • 10. Data: 2006-03-22 19:08:18
    Od: <g...@n...pl>