  • 1. Data: 2006-03-21 21:04:38
    Temat: Spóźniona neostrada
    Od: "gruby" <g...@a...pl>

    Witam
    Spóźniłem się z opłatą za grudniową neostradę. Termin płatności
    był do 28.12.2005, a ja zapłaciłem w styczniu 2006.
    Czy mogę ją rozliczyć w ramach:
    a) PIT za 2005
    b) PIT za 2006
    c) w ogóle nie mogę?

    Z góry dzięki za podpowiedź.

    gruby

  • 2. Data: 2006-03-22 00:29:51
    Temat: Re: Spóźniona neostrada
    Od: towarzysz Vader <n...@d...spamu>

    gruby wrote:
    > Spóźniłem się z opłatą za grudniową neostradę. Termin płatności
    > był do 28.12.2005, a ja zapłaciłem w styczniu 2006.
    > Czy mogę ją rozliczyć w ramach:
    > a) PIT za 2005

    Zakładam, że nie masz żadnej działalności itp. O ile się nie mylę, to
    podstawą do skorzystania z "ulgi internetowej" jest faktura a nie dowód
    wpłaty. Ja bym wpisał za 2005 (choć najpierw dobrze bym się przyjżał
    ustawie o pdof.

    --
    towarzysz Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 tow_vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 3. Data: 2006-03-22 08:43:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Mar 2006, towarzysz Vader wrote:

    > Zakładam, że nie masz żadnej działalności itp. O ile się nie mylę, to
    > podstawą do skorzystania z "ulgi internetowej" jest faktura a nie dowód
    > wpłaty.

    Raczej nie.
    Podstawą jest "poniesienie wydatku", z tego co kilka razy się
    przewinęło mowa o interpretacji *kasowej* i - uwaga - osobno
    posiadaniu faktury.
    Data dotyczy poniesienia wydatku, nie wystawienia f-ry...
    Zajrzyj do wątku "ulga internet" z 17.bm.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-22 21:04:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > posiadaniu faktury.
    > Data dotyczy poniesienia wydatku, nie wystawienia f-ry...
    > Zajrzyj do wątku "ulga internet" z 17.bm.

    Ale zauważ, że przy słowie "poniesionych" nie ma "w danym roku
    podatkowym" czy czegoś podobnego. Oznaczałoby to, że nie można odliczyć
    nieopłaconej faktury, a dociekanie tego, kiedy to nastąpiło, wykracza
    poza ramy UoPDoOF

    M.

  • 5. Data: 2006-03-22 22:05:01
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

> [...]

    > posiadaniu faktury.
    > Data dotyczy poniesienia wydatku, nie wystawienia f-ry...

    postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
    Sygnatura PBII/415-74/67141/05, Data 2005.08.03
    Autor Drugi Urząd Skarbowy w Katowicach

    "[...]Jak stanowi art. 26 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy podatkowej wysokość
    wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie dokumentów
    stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń, o których
    mowa w ust. 1 pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków
    została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów
    i usług.
    W świetle przytoczonych wyżej przepisów należy stwierdzić, że aby skorzystać
    z odliczenia od dochodu wydatków ponoszonych z tytułu użytkowania sieci
    internet podatnik musi spełnić następujące warunki:
    1) ponosić wydatki z tytułu użytkowania sieci internet,
    2) użytkować sieć internet w lokalu będącym miejscem zamieszkania podatnika,
    3) posiadać fakturę VAT wystawioną przez świadczeniodawcę w związku z
    korzystaniem z sieci internet.
    Z przedstawionego przez Pana stanu faktycznego wynika, że korzysta Pan z
    sieci internet w lokalu będącym miejscem zamieszkania, na dowód czego
    posiada faktury VAT wystawiane comiesięcznie przez TP SA. Posiada Pan
    również wyciągi z konta bankowego, z którego dokonuje Pan przelewów na
    rachunek świadczeniodawcy. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
    nie reguluje kwestii sposobu zapłaty za korzystanie z sieci internet.
    Zgodnie z cytowanym wyżej art. 26 ust. 7 pkt 1 ustawy podatkowej dokumentem
    dającym prawo do skorzystania z przedmiotowego odliczenia
    jest wyłącznie faktura VAT. [...]"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ponadto:

    ustawa o pdof:
    "Art.26 ust.7 pkt.1
    odliczenie stosuje się, jeżeli *wysokość_wydatków* została udokumentowana
    fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,
    [...]"

    Zatem faktura ma dokumentować jedynie wysokość wydatków a nie sposób ani
    datę zapłaty.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2006-03-23 10:04:14
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Ale zauważ, że przy słowie "poniesionych" nie ma "w danym roku
    > podatkowym" czy czegoś podobnego.

    Ale jest napisane w tytule deklaracji :-). Składasz deklarację za 2005 rok.
    Aczkolwiek sam też nie wiem do końca jak to jest w takim przypadku... Czy
    liczy się data zapłacenia czy wystawienia faktury...