    From: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy wolno ...
    Date: Sun, 4 Aug 2002 10:22:28 +0200

    Użytkownik "Bożena Trojanowska" <b...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:aihfd2$jmc$1@news.tpi.pl...
    > jestem właścicielką 50% działki a drugiej połowy teściowa .
    > co się dzieje w przypadku zastawu skarbowego ? czy tylko niemożność
    > sprzedaży ?

    > możliwości wiele ale w przypadku braku zapłaty zlecenodawcy za wykonaną
    > przeze mnie dużą usługę utraciłam płynność finansową a co za sobą pociągło
    > możliwość wywiązania się z większych zamówień ...
    >
    > Bożena Trojanowska

    Zgodnie z KC wierzyciel może dochodzić zaspokojenia swych roszczeń z majątku
    dłużnika. Podobnie wygląda rzecz przy zobowiązaniach podatkowych (patrz
    Ordynacja podatkowa).
    Rozumiem, że jest wystawiony Tytuł Wykonawczy.
    Zastaw skarbowy jest ustanawianiy na wypadek "bycia niewypłacalnym". Jeśli
    poborca zrobił coś nie tak, można wnieść skargę na jego działanie.
    Poza tym - zajęcie - to nie od razu fizyczne zabranie.
    Podajesz zbyt mało szczegółów, aby wypowiadać się jednoznacznie. Proponuję
    zapoznać się z:
    - Ordynacją podatkową,
    - Ustawą o kontroli skarbowej,
    - KKS (Kodeks Karny Skarbowy)