    From: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy zapłacimy podatek od spadku ?
    Date: Tue, 9 Nov 2004 23:54:38 +0100

    > Przedmiotem spadku jest mieszkanie lokatorskie,którego właścicielem był
    > ojciec.Spadkobiercy siostra i ja(jest wyrok sądowy).Z tego co wyszukałem w
    > necie wychodzi że zapłacimy podatek od wartości wkładu minus 2*9057,ale
    nie
    > wiem czy dobrze liczę?Jestem właścicielem domu,siostra mieszkała z ojcem.I
    > jeszcze jedno czy muszę sie zrzec spadku żeby siostra mogła tam mieszkać,i
    > uzyskać prawo do mieszkania lokatorskiego? Proszę o wyjaśnienie znawców
    > tematu z góry dziekuję.

    Moim zdaniem mieszkanie lokatorskie nie może być przedmiotem spadku.
    Co najwyżej wkład mieszkaniowy.
    Co do wyliczenia podatku, to nie jestem pewien, napewno jesteście w I grupie
    podatkowej.
    Mieszkanie własnościowe może być przedmiotem spadku, a wtedy liczy się to
    trochę inaczej (korzystniej).

    Dobrą wolą spółdzielni będzie wciągnięcie siostry na członka (w zasadzie w
    przypadku zamieszkiwania z członkiem spółdzielni nie powinno być problemów).
    Nie możesz się zrzec spadku, skoro go już przyjąłeś (ale to powinno być bez
    znaczenia).

    Nie za bardzo pomogłem....

    Pozdrawiam
    Anducha