  • 1. Data: 2004-11-08 20:23:51
    Temat: czy zapłacimy podatek od spadku ?
    Od: "minoryt" <b...@w...pl>

    Przedmiotem spadku jest mieszkanie lokatorskie,którego właścicielem był
    ojciec.Spadkobiercy siostra i ja(jest wyrok sądowy).Z tego co wyszukałem w
    necie wychodzi że zapłacimy podatek od wartości wkładu minus 2*9057,ale nie
    wiem czy dobrze liczę?Jestem właścicielem domu,siostra mieszkała z ojcem.I
    jeszcze jedno czy muszę sie zrzec spadku żeby siostra mogła tam mieszkać,i
    uzyskać prawo do mieszkania lokatorskiego? Proszę o wyjaśnienie znawców
    tematu z góry dziekuję.
    minoryt

  • 2. Data: 2004-11-09 22:54:38
    Temat: Re: czy zapłacimy podatek od spadku ?
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > uzyskać prawo do mieszkania lokatorskiego? Proszę o wyjaśnienie znawców

    Moim zdaniem mieszkanie lokatorskie nie może być przedmiotem spadku.
    Co najwyżej wkład mieszkaniowy.
    Co do wyliczenia podatku, to nie jestem pewien, napewno jesteście w I grupie
    podatkowej.
    Mieszkanie własnościowe może być przedmiotem spadku, a wtedy liczy się to
    trochę inaczej (korzystniej).

    Dobrą wolą spółdzielni będzie wciągnięcie siostry na członka (w zasadzie w
    przypadku zamieszkiwania z członkiem spółdzielni nie powinno być problemów).
    Nie możesz się zrzec spadku, skoro go już przyjąłeś (ale to powinno być bez
    znaczenia).

    Nie za bardzo pomogłem....

    Pozdrawiam
    Anducha

    "a ja jestem Wojtek i też mam 12 lat"

  • 3. Data: 2004-11-09 22:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2004, minoryt wrote:

    >+ Przedmiotem spadku jest mieszkanie lokatorskie,którego właścicielem

    "wystąpił wyjątek, zdarzenie niemożliwe, interpretacja śliska".
    [...]
    >+ necie wychodzi że zapłacimy podatek od wartości wkładu minus 2*9057

    Pas.
    Albo masz na myśli że przedmiotem spadku jest WKŁAD (a NIE "mieszkanie"),
    albo masz na myśli że to jest mieszkanie *własnościowe* ale z *przymusowym
    lokatorem* (jest specregulacja w ustawie o spadkach !) albo już ZUPEŁNIE
    nie wiem co masz na myśli... i chyba nie ja jeden...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)