  • Data: 2008-11-26 07:21:53
    Temat: Re: dane na fakturze
    Od: "executioner" <n...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <a...@g...com>
    napisał w wiadomości
    news:c973e96b-170f-46e4-a334-a95868976489@j39g2000yq
    n.googlegroups.com...

    > Kupuje ode mnie usługi osoba (fizyczna nieprowadząca) z zagranicy.
    > Chodzi o całkiem duże sumy. Usługi są elektroniczne,
    > więc miejscem świadczenia jest tamten kraj, a zatem nie płacę VAT od
    > przychodu.

    Nie.

    W przypadku świadczenia usług, co do zasady,
    za miejsce świadczenia uznaje się miejsce, gdzie świadczący usługę posiada
    siedzibę,
    a w przypadku posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności,
    za miejsce świadczenia usług uznaje się miejsce,
    gdzie świadczący usługę posiada stałe miejsce prowadzenia działalności.
    W przypadku braku powyższych miejsc,
    za miejsce świadczenia usług uznaje się miejsce stałego zamieszkania.

    Zatem miejscem świadczenia usług o których napisałeś jest Polska,
    i od sprzedaży tej usługi należy naliczyć VAT.

    --
    executioner