  • 1. Data: 2008-11-20 18:42:36
    Temat: dane na fakturze
    Od: a...@g...com

    Kupuje ode mnie usługi osoba (fizyczna nieprowadząca) z zagranicy.
    Chodzi o całkiem duże sumy. Usługi są elektroniczne, więc miejscem
    świadczenia jest tamten kraj, a zatem nie płacę VAT od przychodu.
    Jednak aby było jasne dla urzędu, że są to usługi elektroniczne i że
    kontrahent jest zagraniczny, jak rozumiem (i jak mi zasugerował
    doradca podatkowy) muszę wystawić fakturę. (Jako sprzedaż
    bezrachunkowa podobno raczej nie przejdzie...) Tamta osoba, nawiasem
    mówiąc, żadnej faktury nie chce (program partnerski - regulamin nic
    takiego nie przewiduje, jest po prostu automatyczny przelew na konto).

    Czy czekałyby mnie jakieś nieprzyjemności skarbowe, gdyby mój
    kontrahent podał mi fałszywe dane do fakturowania? Wiem, z jakiego
    jest kraju, natomiast nie znam nazwiska i adresu. Pytam teoretycznie i
    praktycznie.

    Proszę nie doradzać mi, żebym to jakoś zweryfikował, gdyż w tym akurat
    wypadku nie ma takiej możliwości.

  • 2. Data: 2008-11-20 19:10:47
    Temat: Re: dane na fakturze
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    a...@g...com pisze:
> [...]
    > praktycznie.
    >
    > Proszę nie doradzać mi, żebym to jakoś zweryfikował, gdyż w tym akurat

    A przelew przychodzi z kosmosu? Wpisz dane z przelewu jako dane kontrahenta.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2008-11-20 19:30:00
    Od: a...@g...com

    Dzięki, ale nie jestem idiotą. Z jednym kontrahentem już tak zrobiłem
    i faktycznie, jak później sprawdziłem, dane nawet pasują. Ale teraz on
    przelewa to na coś w rodzaju PayPala i jedyne, co mam, to jego
    identyfikator konta.

  • 4. Data: 2008-11-20 19:33:09
    Od: a...@g...com

    On 20 ????, 20:30, a...@g...com wrote:
> [...]
    > i faktycznie, jak później sprawdziłem, dane nawet pasują. Ale teraz on
    > przelewa to na coś w rodzaju PayPala i jedyne, co mam, to jego

    Tam wszyscy posługują się takimi portmonetkami elektronicznymi, gdybym
    poprosił o przelew, to i tak przyszedłby z exchangera... Krótko
    mówiąc, muszę się zdać na to, co mi powie. Podtrzymuję pytanie, czy
    (teoretycznie i praktycznie) jakieś kłopoty mogą spaść _na mnie_,
    gdyby okazało się, że mnie oszukał.

  • 5. Data: 2008-11-20 19:59:42
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Daniel Stalica pisze:

    > A przelew przychodzi z kosmosu? Wpisz dane z przelewu jako dane
    > kontrahenta.

    A co jeśli płaci przez PayPal? Wtedy tylko email nadawcy jest znany :)
    Załóżmy jednak że przelew, wtedy płatnik niekoniecznie musi być
    usługobiorcą, chociażby google adsense - firma w USA, a przelewy wysyła
    jakiś oddział w Irlandii.
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2008-11-20 20:09:41
    Od: Andrzej <a...@a...com.pl>

    On 20 Lis, 20:33, a...@g...com wrote:

> [...]
    > mówiąc, muszę się zdać na to, co mi powie. Podtrzymuję pytanie, czy
    > (teoretycznie i praktycznie) jakieś kłopoty mogą spaść _na mnie_,

    Sprobuj jakos ustalic jego dane, moze po prostu wyslij maila z prosba
    o dokladne dane podmiotu, z ktorym wspolpracujesz.
    Jesli to program partnerski, to musi byc cos w rodzaju umowy/
    regulaminu na stronie do zaakceptowania. Pewnie jakas nazwa czy inne
    dane padaja, mozna po nich sprobowac wyszukac w necie.
    Poza tym, do celow podatkowych u nas wazne jeszcze moze byc, czy ten
    kraj należy do UE czy nie.

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2008-11-20 20:34:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2008 o 19:42:36 <a...@g...com> napisał(a):

    > Kupuje ode mnie usługi osoba (fizyczna nieprowadząca) z zagranicy.
    > Chodzi o całkiem duże sumy. Usługi są elektroniczne, więc miejscem
    > świadczenia jest tamten kraj, a zatem nie płacę VAT od przychodu.

    Jeśli ten konsument jest z UE, to naliczasz normalnie VAT.
    Chyba że dla usł. elektronicznych jest jakis wyjątek.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-11-20 22:31:41
    Od: a...@g...com

    On 20 ????, 21:34, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Jeśli ten konsument jest z UE, to naliczasz normalnie VAT.
    > Chyba że dla usł. elektronicznych jest jakis wyjątek.

    Wiem, orientuję się w tych rzeczach. Nie jest z UE.

  • 9. Data: 2008-11-26 07:21:53
    Od: "executioner" <n...@w...net>

    Użytkownik <a...@g...com>
    napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > Chodzi o całkiem duże sumy. Usługi są elektroniczne,
    > więc miejscem świadczenia jest tamten kraj, a zatem nie płacę VAT od

    Nie.

    W przypadku świadczenia usług, co do zasady,
    za miejsce świadczenia uznaje się miejsce, gdzie świadczący usługę posiada
    siedzibę,
    a w przypadku posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności,
    za miejsce świadczenia usług uznaje się miejsce,
    gdzie świadczący usługę posiada stałe miejsce prowadzenia działalności.
    W przypadku braku powyższych miejsc,
    za miejsce świadczenia usług uznaje się miejsce stałego zamieszkania.

    Zatem miejscem świadczenia usług o których napisałeś jest Polska,
    i od sprzedaży tej usługi należy naliczyć VAT.

    --
    executioner