  • Data: 2006-09-13 13:30:28
    Temat: Re: darowanie domu po spadku
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    gonia wrote:

    > chodzi mi o sytuację, w której pozostają tylko długi, bez domu, konta i
    > samochodu

    Ale długi też się dzidziczy, choćby żadnego innego majątku nie było.

    > i wtedy nie ma do czego doliczyć

    do zera jak najbardziej można doliczać

    > a jeżeli nie zostają majętności w jakiejkolwiek postaci, nikt długami
    > nie obdziela spadkobierców, bo nie ma do tego podstaw

    a są jakiekolwiek podstawy, żeby długami nie obdzielić spadkobierców?

    Spadek w takim przypadku można odrzucić i dopiero wtedy długów się nie
    odzidziczy. W innym przypadku jak najbardziej i to na dodatek spłaci się
    je z własnego majątku (jak się nie odrzuci spadku, ani nie przyjmei z
    dobrodziejstwem inwentarza). Dzidziczenie spadku wprotst jest domyślnym
    dzidziczeniem jak się nie zrobi nic.