  • 1. Data: 2004-02-09 23:57:37
    Temat: darowizna, babcia daje mi 140 tys zl (na mieszkanie, samochod, zycie)
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    Witam

    Babcia da mi 140 tys zl na samochod, mieszkanie itd... uzbierala przez cale
    zycie. ma 87 lat

    nie chce zeby potem po kupnie mieszkania ktos z us sie czepial skad mialem
    te pieniadze, bo jestem mlody i aktualnie nie pracuje.

    Jak sformalizowac ta darowizne? I jaki od tego bedzie podatek?

    co wypelniac w u. skarbowym? czy potrzebny jest notariusz? czy wystarczy
    umowa np pisemna / ustna a potem jakis druk w us wypelnic? jaki druk?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-10 00:20:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, Marcin wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Babcia da mi 140 tys zl na samochod, mieszkanie itd... uzbierala przez cale
    >+ zycie. ma 87 lat
    [...]
    >+ Jak sformalizowac ta darowizne? I jaki od tego bedzie podatek?

    http://www.iie.home.pl/bipp/p-pdarow.htm
    Przeczytać. Całe :)

    Jeśli babcia podaruje wszystko tobie w czasie krótszym niż
    5 lat jako "zwykłą darowiznę" to pi razy oko wychodzi mi
    9200 zł podatku.
    Ale przeczytaj ustawę: tam są zwolnienia z tytułu darowizn
    od "pierwszego mieszkania" :) pod warunkiem mieszkania tam
    przez 5 lat czy jakoś tak.
    A pieniądze czy kosztowności... to może i komu innemu podaruje ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-10 09:08:49
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Dobrze, że to babcia bo łapiesz się do I grupy podatkowej, a to oznacza
    większe limity. Od jednej osoby to aż tyle nie możesz dostać, aby nie było
    to przychodem dla ciebie. Poza tym możesz dostać pożyczkę od rodziny na tych
    samych zasadach.

    Pzdr
    Wojtek

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2004-02-10 10:24:14
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    Marcin wrote:

    > Babcia da mi 140 tys zl na samochod, mieszkanie itd... uzbierala przez
    > cale zycie. ma 87 lat

    [OT] Gratuluje babci ;)

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2004-02-10 11:10:54
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    > Od jednej osoby to aż tyle nie możesz dostać, aby nie było
    > to przychodem dla ciebie. Poza tym możesz dostać pożyczkę od rodziny na
    tych
    > samych zasadach.

    czyli co to oznacza?

    to ile moge dostac zeby nie bylo to dochodem?

  • 6. Data: 2004-02-10 11:25:49
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    no tak, ale ja nie pracuje, wiec nie oddam i to bedzie podejrzane

    ja bede chcial kupic sobie samochod i mieszkanie

    wiec ona musi mi to dac, bo ja nigdy tego nie bede w stanie oddac (nie
    pracuje)

    czy te ok 10tys to wszystkie koszty z ta darowizna zwiazane? czy jeszcze
    jakis podatek dochodowy od takiej kwoty jest wymagany? 10 tys mnie
    satysfakcjonuje jako legalizacja tej kasy.

  • 7. Data: 2004-02-10 11:29:30
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marcin wrote:

    > tych
    >
    > czyli co to oznacza?
    >
    > to ile moge dostac zeby nie bylo to dochodem?

    To trzeba dokladnie policzyc co sie oplaca.

    Najtaniej jest pozyczyc od babci...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-02-10 12:03:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marcin wrote:

    > no tak, ale ja nie pracuje, wiec nie oddam i to bedzie podejrzane

    Ma Panz amiar do konca zycia nie pracowac ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-02-10 12:07:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, wojtaszek wrote:

    Ja wKF: dałoby się pisać pod cytatem ? Ew. przyciętym ?
    Bo tak to nie wiem komu odpowiadasz: z wątku wynika
    inaczej niż z treści :] !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-02-12 18:14:42
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "misman" <m...@r...NIESPAM.pl> napisal w wiadomosci
    03.jasien.net...
> [...]

    czy taka pozyczke od babci trzeba gdzies zglaszac?
    czy wystarczy tylko umowa miedzy mna a babcia?
    a co bedzie jak babcia po roku umrze?

    pozdro:))