  • 1. Data: 2004-02-09 21:49:49
    Temat: Zawieszenie DG w ZUS zamiast w US.
    Od: "AdamO." <a...@o...pl>

    Istnieje mozliwość zawieszenia opłacania składki zdrowotnej w ZUS-e bez
    zawieszania działalności w US.
    Jakie czynności wolno w tym czasie dokonywać?
    Czy wolno wykazywac jakieś koszty, czy wolno nabywać towary handlowe?
    Czy takie zawieszenie w ZUSie ma sens ponad to , że bedzie mniejszy zwrot
    składki zdrowotnej (są miesiące bez przychodu).

    Adam

  • 2. Data: 2004-02-10 00:13:34
    Temat: Re: Zawieszenie DG w ZUS zamiast w US.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, AdamO. wrote:

    >+ Istnieje mozliwość zawieszenia opłacania składki zdrowotnej w ZUS-e bez
    >+ zawieszania działalności w US.

    ??
    Pierwsze słyszę... Może coś więcej ? Jakaś "podstawa" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-10 07:10:22
    Od: "AdamO." <a...@o...pl>

    > ??
    > Pierwsze słyszę... Może coś więcej ? Jakaś "podstawa" ?

    Nie chodzi mi o prowadzenie DG z mozliwością zawieszenia składki zdrowotnej ,
    tylko o przypadek kiedy ZUS pozwala zawiesić płacenie składki bez zawieszania i
    zawiadamiania US.
    Dlatego moje pytanie dotyczy czynności jakie w tym okresie można wykonywać.
    Odwieszenie w ZUS-ie wydaje się być prostsze niż w US.
    Można odwiesić w przeciągu trzech dni od wznowienia działalności.
    --
    Adam

  • 4. Data: 2004-02-10 07:44:01
    Od: "Piotr Kuliński" <a...@b...pl>

    Terminy prowadzenia działalnośći (zawieszenia) w ZU$ buszą być takie same
    jak w US ....
    muszą się pokrywać okresy więc coś ci kontrola może wydybać ...... ( ta z
    ZU$) a z US lepiej nie zadzierać

  • 5. Data: 2004-02-10 08:01:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, AdamO. wrote:

> [...]
    >+ tylko o przypadek kiedy ZUS pozwala zawiesić płacenie składki bez zawieszania

    No toż z podziwu wyjść nie mogę. "ZUS pozwala" ?
    "U mnie" w oddziale ZUS wisi kartka iż niezawieszenie w US jest traktowane
    jako jeden z dowodów na prowadzenie DG - wykluczający uznanie
    "zawieszenia" w ZUS.

    >+ Dlatego moje pytanie dotyczy czynności jakie w tym okresie można wykonywać.
    >+ Odwieszenie w ZUS-ie wydaje się być prostsze niż w US.
    >+ Można odwiesić w przeciągu trzech dni od wznowienia działalności.

    A w US ile ? 7 dni ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-10 10:52:12
    Od: "WOKiS" <o...@p...pl>

    Użytkownik "AdamO." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy takie zawieszenie w ZUSie ma sens ponad to , że bedzie mniejszy zwrot
    > składki zdrowotnej (są miesiące bez przychodu).

    Składka zdrowotna jest niepodzielna, tzn że jezeli jest zawieszona
    działalnośc to trzeba się wyrejestrować w ZUS a po wznowieniu ponownie
    zarejestrować.
    Trzeba to zrobić 1 danego miesziąca, do jak np. zawieszenie jest od 10 to i
    tak sie płaci zdrowotne za cały miesiąc.

    Przetrenowane przy okienku. a szczęście najpierw byłem w ZUS a potem w US.

  • 7. Data: 2004-02-10 11:28:53
    Od: "AdamO." <a...@o...pl>

> [...]
    > tak sie płaci zdrowotne za cały miesiąc.
    >
    > Przetrenowane przy okienku. a szczęście najpierw byłem w ZUS a potem w US.

    A ja uwierzyłem pani w ZUS że są dwa kody 140 ( trzeba zawiesić działalność w
    US) oraz chyba 111 ,że nie trzeba.
    Według "Zasad wypełniania dokumentów ZUS" (przed 30 września 2003)widzę kod 140
    ale nie widzę 111.
    Po 30 września pojawia się kod 111=zaprzestanie wykonywania działalności oraz
    kod 211=wykreślenie z rejestru, ewidencji lub skreślenie z listy .
    Dziś dwonię do ZUS i dalej nie wiedzą czy trzeba zawiesić działalność w US.
    Twierdzą , że zależy to od rodzaju działalności.
    Ręce opadają.
    --
    Adam

  • 8. Data: 2004-02-10 12:26:52
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > A w US ile ? 7 dni ? ;)

    Zdaje się, że jest akurat odwrotnie, o czym Adam nie wie;-).
    US nalezy powiadomić w ciągu trzech dni o zaistniałych zmianach, a ZUS w
    ciągu siedmiu.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 9. Data: 2004-02-10 12:34:20
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 10 Feb 2004 11:52:12 +0100, w <c0ad5s$g2e$1@nemesis.news.tpi.pl>, "WOKiS"
    <o...@p...pl> napisał(-a):

    > Trzeba to zrobić 1 danego miesziąca, do jak np. zawieszenie jest od 10 to i
    > tak sie płaci zdrowotne za cały miesiąc.

    A jakaś podstawa? Kiedyś było chyba inaczej?

  • 10. Data: 2004-02-10 18:06:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Radosław Popławski napisał:

    > A jakaś podstawa? Kiedyś było chyba inaczej?

    Było, minęło, od marca 2003 (bodajże) składka zdrowotna jest
    "niepodzielna", tzn. że jeżeli jest tytuł do ubezpieczenia nawet 1 dzień
    w miesiącu to nalezy sie cała składka a nie proporcjonalna.

    A podstawke to kiedys ktos podawał, ustawa o ubezpieczeniu zdrowotnym (a
    może o NFZ, przeszukaj sobie archiwum, nie chce mi sie szukać dokładnie).
    Było wałkowane setki razy od czasu zmiany przepisów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl