    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna w walucie
    Date: Mon, 2 Mar 2009 09:10:11 +0100

    On Sat, 28 Feb 2009, x...@o...pl wrote:

    > Dzień dobry
    > Chciałabym przekazać córce darowiznę w gotówce i mam kilka pytań:
    > 1.Czy mogę to uczynić w euro czy muszę to zrobić w złotówkach
    > 2.Czy może przy darowiźnie w walucie należy dokonać przeliczenia
    > według jakiegoś kursu waluty ale z jakiego dnia?

    1. nie jestem doradcą
    2. piszę "z głowy czyli z niczego"
    3. IMO zdecydowanie można podarować euro.
    Bez żadnego przeliczania.
    Przeliczanie może być potrzebne JEDYNIE, JEŚLIBY był podatek do
    zapłacanie i było koniecznie określenie podstawy opodatkowania.

    Natomiast osobna sprawa to fakt, że danie pieniedzy "do ręki"
    ogranicza zwolnienie z podatku (do limitu w ustawie, przelew
    bankowy + prawidłowe zgłoszenie znosi limit).

    pzdr, Gotfryd