  • 1. Data: 2009-02-28 22:34:46
    Temat: darowizna w walucie
    Od: x...@o...pl

    Dzień dobry
    Chciałabym przekazać córce darowiznę w gotówce i mam kilka pytań:
    1.Czy mogę to uczynić w euro czy muszę to zrobić w złotówkach
    2.Czy może przy darowiźnie w walucie należy dokonać przeliczenia
    według jakiegoś kursu waluty ale z jakiego dnia?

    x...@o...pl

  • 2. Data: 2009-03-02 08:10:11
    Temat: Re: darowizna w walucie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Feb 2009, x...@o...pl wrote:

> [...]
    > 2.Czy może przy darowiźnie w walucie należy dokonać przeliczenia
    > według jakiegoś kursu waluty ale z jakiego dnia?

    1. nie jestem doradcą
    2. piszę "z głowy czyli z niczego"
    3. IMO zdecydowanie można podarować euro.
    Bez żadnego przeliczania.
    Przeliczanie może być potrzebne JEDYNIE, JEŚLIBY był podatek do
    zapłacanie i było koniecznie określenie podstawy opodatkowania.

    Natomiast osobna sprawa to fakt, że danie pieniedzy "do ręki"
    ogranicza zwolnienie z podatku (do limitu w ustawie, przelew
    bankowy + prawidłowe zgłoszenie znosi limit).

    pzdr, Gotfryd